Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 juni 2016

Av Corina - 29 juni 2016 14:03

 

Onsdag skriver vi denna dagen.

Ledigt från mitt arbete i äldrevården är jag.

Tre veckor till semestern kvar och redan känns det att avdelningen till större delen befolkas av vikarier.

Det är ett tungt lass vi ordinarie får dra under sommaren.


Samtidigt fortsätter man att läsa om allt som inte fungerar inom äldrevården. Media är verkligen fantastiska på att släpa fram ALLT som haltar och då menar jag ALLT.

Och de allra flesta läser ju och förfasas, självklart, för allt som skrivs är ju sant, eller hur ?

Och ja, vården haltar, det vet alla. Det är inget nytt alls. Det dras ned hela tiden och ingen vill jobba inom vården längre. Någon som är förvånad ? Inte jag i alla fall eftersom detta yrke inte räknas till högstatusyrkena !

Men är det någon som vet vad detta resulterar i ? Allt detta negativa gör ingenting bättre, det hade ni inte en aning om eller...........

Vad det däremot resulterar i är att cheferna steppar in och samlar sina undersåtar och ger ALLA en skrapa och hotar med både det ena och det andra.

För visst är det så att ALL personal är värdelösa ??????


För den krassa sanningen är att några få sköter inte sitt jobb men det blir ALLA som får straffet.

Och det som syns är ju det som inte blir utfört. Det som blir utfört är ju klart !


Tror någon att man tycker det är roligt att göra sitt jobb och lika förbannat få skit för något någon annan gett fan i att göra ??

En person kan fan i mig inte göra allt, så är det ! Men tydligen spelar det ingen roll eftersom dom som inte gör sitt jobb lika förbannat får jobba kvar.......för det finns ingen annan att ersätta dom med !


 

Det är ju tur att man är bra på att härda ut ! Kämpar på för att de gamla ändå ska få den hjälp dom verkligen behöver, att dom är hela och rena och mätta för det är detta som räknas, eller hur ??

Om dom däremot dag ut och dag in inte har något att göra spelar väl mindre roll, eller........

Även om dom inte vill duscha, så ska dom fan i mig duscha oavsett.......att man som personal istället gör vad man kan och helkroppstvättar eftersom detta godkändes av den äldre det har inte med saken att göra !

Att det kan ta drygt en timme att övertala en vårdtagare att duscha räknas helt enkelt inte, men så är den krassa sanningen många gånger. Och den tiden existerar inte, då kan det vara enklare att erbjuda helkroppstvätt vid handfatet och hoppas på att det fungerar med dusch nästa vecka........


 

Ok sorry men jag blir bara så less när jag läser allt negativt !

Och ALLA köper ALLT som ren sanning !

Jepp vården haltar så är det men dra INTE allt och alla över en kam !

Jag och många med mig gör vad vi kan och mer därtill för att få allt att fungera.

Tänk på det innan ni öser galla över all vård idag.


Den som nu orkade läsa allt detta ska ha en eloge !

Och nej, jag är INTE less på mitt arbete i äldrevården.

Jag är less på de ledande........dom lyssnar inte och dom vägrar se sanningen !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards