Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Corina - 16 maj 2016 08:17

Ännu en vecka tar sin början då.

Jobbar 12 - 20 denna dagen.

Startar min dag som vanligt, med kaffe såklart.

Efter det när övriga familjen åkt skuttar jag in i duschen.

Sedan blir det denna morgonen att ta bort nagellacket, det var länge sedan jag hade naglarna målade.

Men på jobbet får naglarna inte vara målade.

Efter att lacket är borta känns händerna torra som fnöske men det löser jag med Satin Hand, tre steg till mjuka händer från Mary Key. Så nu är mina händer mjuka och fina igen.

Ringarna åker också av då dom inte heller får förekomma på jobbet. Lite trist kan jag tycka då jag tycker det känns bra att visa att jag är gift.


 

Jag tycker det är ganska roligt att ta del av vad andra lägger ut på facebook. Men ibland blir jag väldigt mörkrädd också när jag ser vad folk delar ! Man delar utan att fundera över om det är sant eller inte !

Sånt är skrämmande och kan ju orsaka både det ena och det andra.

Jag försöker att dels dela enbart det jag kan stå för och försöker att undvika att kommentera en del saker.

Ibland är det skrämmande vilka sjuka påhopp man kan få helt utan anledning.

Vi vuxna kan då rakt inte slå oss för bröstet alla gånger och att skylla på de yngre är ju befängt ! Vi vuxna beter oss exakt likadant !!

Sedan är det rätt kul dethär med kläder. Man hade delat en bild där ena bilden visade en man i kostym och den andra mannen i dagens mode, jeans och väst som var som man uttryckte det trasigt.

Och de flesta ondgjorde sig lite över bilden på den yngre mannens kläder, det var sååå mycket snyggare med kostym och ytterrock. Jodå, kanske det men om man då kontrollerar vilka som kommenterat bilden så var de allra flesta i övre medelåldern ;)

Detta påminner mig om vad min morfars mor sa om dagens mode innan hon gick bort 99 år gammal.

"Det ska ju se ut så numera så är det bara" sa hon när hon fick frågan om modet.

Jag tror det är farligt att bli kvar i det förlegade, att i alla lägen hävda att det var bättre förr. Vill lugnt påstå att det inte alls var bättre förr. Vi väljer att se enbart det som var bättre så är det.


 

Önskar er nu en fortsatt härlig Måndag.

Kram på er !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards