Corinas Blogg

Alla inlägg under februari 2016

Av Corina - 3 februari 2016 08:16

Dagarna rullar på. Dottern däckade denna veckan i en ordentlig förkylning.

Andra dagen hon är hemma nu från skolan (hon var ledig i måndags).


Idag blev det kallt igen, just nu i skrivande stund är det - 14 grader hos mig.


Igår trodde jag att mitt zoomobjektiv hade gått sönder. Autofocus fungerade inte när jag skulle använda det.

Men tack och lov hade jag enbart kommit åt en knapp på objektivet !


 

Man blir lite nojig när det inte fungerar. Är ju inte billigt om man måste laga eller skaffa nytt.

Var i alla fall ute en liten stund med kameran igår. Hade som vanligt klätt mig i minsta laget så jag började frysa ganska fort   . Men några trevliga vanliga kort blev det i alla fall.


                     

Som vanligt tog jag igår tag i tvätten. Som bekant gillar jag inte att ha översvämmad tvättkorg.

Däremot så har min tummlare lagt av nu. Och det var väl inte helt oväntat. Den fanns ju i huset redan då vi köpte det för snart 15 år sedan. Någon ny just nu är inte aktuellt.


           

Idag är däremot ett oskrivet blad för min del. Blir väl lite smått och gott antar jag som vanligt.

Ska byta bank, men det är planerat till morgondagen då maken ska ner till Umeå i ett annat ärende.

Nordea har skitit i det blå skåpet om man säger så.


Dagen inlägg avslutar jag med en liten PSP-bild. Ha nu en fortsatt trevlig Onsdag !


 

  

Av Corina - 1 februari 2016 08:21

Januari månad har sålunda passerat. Och som vanligt i rask takt.

Idag kan vi sålunda säga hej till Februari då.


Jag kör igång denna månad med en veckas semester.

Och jag startar semestern med att inte ta sovmorgon. Som vanligt vaknar jag i svinottan.


Ute blåser det idag och är -5,5 grader. Men ser ut att bli en rätt fin dag ändå.

Planerar ett besök till Umeå idag tillsammans med dottern som är ledig från skolan.


Resten av dagen får bli ett oskrivet blad.


Helgen bestod av arbete. En vanlig arbetshelg har det varit. En riktigt behaglig helg dessutom.

Känner mig inte sådär sliten som man kan vara efter en arbetshelg.  


Annars har jag väl inte så värst mycket att skriva om. Livet rullar ju bara på kan jag tycka.

Händer egentligen inget spännande faktiskt.

Fast å andra sidan, vad kan räknas som spännande ?

Jag avgör väl det själv kan jag tycka och om någon orkar läsa är det väl bara liksom en bonus.


Det är väldig tur att denna månaden är kort. Blev liksom en del extra utgifter här.

Först skulle min bil skötas om hos dr Etting......kostade nästan 4000 kr. Denna utgift var dock planerad så det fanns sparade pengar på kontot.

Men så lyckades maken köra för fort för ett tag sedan, blev ett riktigt fint foto   .

Vips en utgift på extra 1500 kr.....icke planerat med andra ord.

Och så nästa.....avgassystemet på makens bil föll i backen. En nätt liten kostnad på 3300 kr. Inget planerat det heller men bara att betala det också.

Och vips tömdes mitt sparkonto ganska så markant vill jag påstå !

Det är ju tur att alla månader inte ser ut på detta sättet vill jag ju påstå så himla fördel att februari är en kort månad !!

Nåja, svälta ska vi väl inte behöva göra men dessa extra kostnader hade jag faktiskt helst sluppit då vi skulle behöva en ny spis. Nu får detta vänta några månader till.

Jaja, livet går ju vidare i alla fall.


 

Bjuder på en bild till dagen till ära. Lite börjar man väl se fram emot vår och sommar ändå även om jag ihärdigt älska höst och vinter också !


Ha nu en fortsatt härlig Måndag, februaris första spännande dag !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards