Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 februari 2016

Av Corina - 29 februari 2016 09:39

Vad innebär en ledig dag för dig ?

Troligtvis en slappardag, eller ........

Helt ledig torde man kanske aldrig bli. Det finns alltid saker att göra kan jag tycka.

Har man familj blir det nog lätt så.


 

Jag har ledigt idag, från jobbet vill säga då. Efter en arbetshelg känns det rätt bra att inte måsta iväg någonstans på morgonen.

Men verkligen ledig, nja det vill jag väl inte riktigt påstå.

Har städat badrummet på morgonen och tvättmaskinen snurrar som vanligt efter en arbetshelg. Kikar runt här hemma och kan konstatera att resten av huset också skulle behöva en riktigt omgång med diverse utrustning.


 

Får se om det blir längre fram denna dagen att ta tag i något mera rum.......just nu känns det rätt bra att sitta på rumpan en liten stund efter badrumsstädningen.

Arbetshelgen förflöt ganska lugnt kan jag tycka. Jobbat tre kvällar på raken. Kanske inte roligt men rätt hyfsat att ha tre sovmornar när man innan haft tre tidiga mornar faktiskt. Och så lyckas jag vara ledig då i två dagar dessutom.


 

Hinner lite PSP mellan allt också. Mitt sätt att koppla av just nu.


 


 

Ikväll har jag årsmöte med hembygdsföreningen. Torde nog ta hela kvällen. Brukar göra det. Och blir troligen omvald på två år dessutom. Bara att jobba vidare med andra ord.


 


 


Ha nu en fortsatt trevlig Måndag, ledig eller inte ledig !

Kram på er !!  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards