Corinas Blogg

Alla inlägg den 5 februari 2016

Av Corina - 5 februari 2016 09:29

 

Redan fredag då.

En vecka går ganska fort.

Har väl inte åstadkommit så värst mycket denna lediga vecka men det har varit behagligt.

Dottern har ju varit hemma och sjuk denna veckan och det hade jag ju inte räknat med.

Men inget att göra åt. Har blivit att serva henne för det mesta   .


Igår blev det då gjort. Jag bytte bank.

Nordea hjälpte till själva att det blev på det sättet.

Dom fixade bort avtalet med ICA så jag inte kunde göra kontantuttag längre där.

Som svar på hur vi skulle bära oss åt då kom dom bara med fåniga hänvisningar om vart det fanns möjlighet att ta ut kontanter.

Dom är fan i mig korkade ! Måste köra tre mil enkel väg för att få ut kontanter. Blir lite kostsamt.

Så nu har jag bytt till Swedbank, den bank där maken arbetat hela sitt yrkesverksamma liv. Återvänder med andra ord då jag hade Swedbank innan jag började arbeta.

Ska bekanta mig med deras sida under dagen. Ser ju lite annorlunda ut än vad jag är van vid. Men det löser sig säkert   .


 

Ute är det ca -10 grader och solen lyser denna dagen, än så länge i alla fall.

Jag har inget planerat denna dagen. Tar den som den kommer. Hittar säkert sysslor utan problem.

Har just blandat mig en smothie........min frukost. Köpte en blandare för detta igår. Mitt glas till mixern har nämligen spruckit. Blir väldigt gott kan jag tala om. Jag som egentligen inte tycker om yoghurt uppskattar det när jag får blanda med färsk frukt. Oj vad nyttig jag ska bli   .

Köpte den egentligen till dottern, men jag kan ju också nyttja den och skulle tro att det kommer att bli jag som använder den mest. Eller jag får blanda till och dottern dricker. Kostade 299 kr och då följde det med två behållare som man både lagar till i och dricker direkt ur. Väldigt praktiskt !


 

Jag jobbar vidare i mitt paint shop pro, men jag har också fått till två nya halsband.

Lite inspirerade av våren är dom. Ska se om jag kan fota och lägga ut vid tillfälle.


 


 


Önskar er alla nu en fortsatt härlig fredag. Jag ska knappa vidare åt annat håll på min dator.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards