Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 25 december 2015

Juldagen

Av Corina - 25 december 2015 14:12

     

Får lov att önska alla en God Fortsättning då.

Har nu jobbat julafton och halva juldagen och ser då fram emot två lediga dagar.

Känns väldigt skönt även om det varit trevligt att jobba också.


Vädret bjuder inte på sin bästa sida. Regnar och blåser. Vägarna är antingen glashala eller fulla med vatten.

Jobbigt att köra minst sagt. Men jag har lyckats hålla mig på vägen trotts allt. Man får vara nöjd !


 


Jobbade ju till kl 16 på julaftonen. Julmaten intogs här hemma när jag kommit hem.

Efter vi städat bort och diskat fick ungdomarna sina julklappar. Nöjda och glada försvann båda två upp på övre våningen för att starta upp spelkonsollen dom fått tillsammans, en xbox one.

Jag blev sittande i soffan och maken i sin fotölj med var sin liten smutt wiskey kvällen till ära.

Lite senare knackade grannen på med en liten julklapp, en flaska wiskey :) Satt och pratade en stund och fick sig en liten smutt han med !

Och för min del blev det tidig kväll då jag skulle upp i svinottan idag för att börja jobba 06.45


 

Så det blev verkligen en lugn julafton måste jag säga !

Och denna kvällen blir säkerligen lika lugn.


 

Nu laddar vi om då med andra ord och ser fram emot det nya året.

Jag jobbar nyårsaftonen till kl 21 men är ledig nyårsdagen så jag kan fira in det nya året.

Då har vi gäster här hemma, blir säkert trevligt !


Har bytt blogglogga och bakgrund som ni ser.

Lessnar fort på julsaker så nu får den bli på detta viset tills jag gör något nytt igen.

Är kul att variera tycker jag !


Ha nu en god fortsättning så ska vi se vad jag kan hitta på framöver.

Kram på er !


 




 
 
Bettan LA i Lövstugan

Bettan LA i Lövstugan

30 december 2015 11:18

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Vi har fått några cm snö och 6 minusgrader. Nu är det ljusare på kvällarna och nätterna, skönt!
Ha en mysig och trevlig helg!
Varm kram

http://www.bettan.lojdstrom.se

Corina

30 december 2015 12:12

Got nytt år ! Här på nollan och blåser fast solen försöker kika fram.

 
Bengt

Bengt

31 december 2015 18:21

Nu har juldagarna förflutit lugn och stilla.
Så här i årets sista timmar får jag tacka för det gångna året och tillönska ett Gott Nytt År!
En Nyårskram från Bengt!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards