Corinas Blogg

Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Corina - 27 oktober 2015 08:25

Plopp så skuttade vi fram till tisdag då.

Gårdagen försvann utan problem kan man väl säga.

Inget ovanligt hände heller kan jag tycka.

Jag tvättade och var ner och handlade som vanligt. Ungdomarna har höstlov så det betyder att det går åt lite extra mat här hemma.

Det lämnades en kommentar att det finns lokala handlare och vet ni det vet jag !

Men är man mer än två pensionärer i familjen är det tyvärr dödande för ekonomin att handla allt hos den lokala handlaren även om jag räknar in kostnaden att köra ner till Coop !

Det är den krassa sanningen och man behöver inte vara ekonom för att konstatera detta.

Sedan finns inte allt hos den lokala handlaren heller för den delen. Så jag ber er sluta tjata om detta för det vet jag redan ! Så länge jag har mina tonåringar hemma tillåter inte min ekonomi att jag handlar allt hos den lokala handlaren, tyvärr !


 

Har börjat försöka mig på att animera min bilder igen.

Tog ett tag att överlista det hela. Man glömmer ju !

Nu har jag fått till några animationer i alla fall. Och jag har uppdaterat min hemsida också.

En sida med vanliga Tags i Paint Shop Pro och en sida med animerade Tags i PSP.  


 

Vad jan hända denna dag då ? Tja, jag ska arbeta med start kl 12 denna dagen.

Som vanligt torde det nog gå bra.


Ny gammal bil har vi också varit tvugna att skaffa oss. Den gamla vi hade gick inte igenom besiktningen och att kosta på nästan tio tusen på den var inget alternativ.

Så det blev en ny andra bil med många år på nacken då. En Peugeot denna gången.

Och ytterligare ett litet hål i plånboken också såklart.

Men det fungerar inte med bara en bil för oss tyvärr. Så är det att bo på landet om nu någon skulle undra.


 


 


 


 

Här hemma firas ju inte Halloween men det hindrar ju inte mitt skapande.

Rätt kul ändå, jag har nog en mörk sida också.........


 

Imorgon är jag ledig igen och på torsdag har jag en semesterdag eftersom jag ska på besök hos farbror doktorn och någon annan tid fanns inte att få. Så jag fick ta en semesterdag till detta.


Nu får ni ha en fortsatt trevlig tisdag alla som orkar läsa och kika till slutet !

Kram på er !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards