Corinas Blogg

Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Corina - 19 oktober 2015 08:04

Ja måndag igen och en helt ny vecka också. Och vi har ingen aning om vad den veckan har att bjuda.

Jo jag ska väl åter till jobbet imorgon efter en veckas härlig ledighet, det vet jag säkert i alla fall.

Men idag är jag ledig från jobbet. Tvättade gjorde jag igår. Idag måste jag ner och handla.

Dottern är förkyld så hon ligger nedbäddad i sin säng och sover just nu.


Helgen bjöd på både det ena och det andra.

Centerkvinnornas maktdagar, låter ju imponerande, eller hur ?

Handlade om hur man ska få fler kvinnliga chefer eller rättare sagt lyfta fram kvinnorna.

Men det utan kvotering som vi i centerkvinnorna inte vill ha !

Det finns många välutbildade och kunniga kvinnor runt oss nämligen.

Vi kämpar vidare, helt klart !


Största utmaningen just nu för vårt land torde väl vara invandringen och tiggarna (EU- migranterna).  

Och där finns det många och stora frågetecken tycker jag i alla fall (utan att vara rasist).

Sverige är ett rikt land.....jaha men hur länge till ? Och rikt...var finns dom pengarna då ?

Sjukvården har inte fungerat på många år, skolan haltar å det grövsta.

Och hela tiden skriker man ut att det inte finns pengar till detta.

Jag får inte ihop denna ekvation för helt plötsligt ska vi satsa enorma pengar på invandringen och tiggarna.

Vart kommer dom pengarna ifrån då ? Det fanns ju inga pengar till vården och skolan ???

Ibland undrar jag om jag är korkad....


Under helgen har det brunnit i tre lokaler som var avsedda för kommande invandrare.

Skrämmande, men samtidigt en tur att dom eldar innan folk har flyttat in !

Men dom som tänder på, hur tänker dom egentligen undrar då jag.

Dom bränner upp pengar egentligen, eller hur ?

Det blir med andra ord dyrare eftersom kommunerna måste hitta nya lokaler till alla dessa flyktingar som är på väg.


Jag tror och hoppas att det handlar om rädsla.

Vi är rädda helt enkelt, det är jag med måste jag erkänna.

Hur kommer vår framtid att se ut egentligen ? Hur ska landet klara av att verkligen ta hand om alla dessa människor som kommer ? För det räcker ju inte med att fixa fram sängar och tak över huvudet, eller hur ??

Många anländer och mår hur dåligt som helst. Hur tar vi hand om dessa ? Ska dom liksom våra egna psykiskt sjuka bara få lalla runt i samhället och klara sig själva ?

Dom ska lära sig språket, vi måste ta reda på vad dom har/haft för yrken, vad dom kan. För att komma in i samhället måste dom få jobba och gå i skolan. Och det har vi ju inte fixat tidigare, så vad säger att vi kommer att fixa det nu då ??


Ja jag är faktiskt rädd. Men jag vågar erkänna detta !

Är det så underligt om vi är rädda ?

Om framtiden vet vi inte ett dugg men vi står inför en gigantiskt uppgift och jag tror det kommer att bli tufft, väldigt tufft.


Ok idag blev det mycket text.....sorry !

Om någon mot förmodan orkat läsa allt mitt skrivna denna dag får jag tacka så mycket för det.

Ha nu en fortsatt trevlig måndag, ses en annan dag   

   


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards