Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 20 september 2015

God morgon söndag

Av Corina - 20 september 2015 09:35

Höstens färger börjar så sakteliga att ta över min omgivning.

Fast vädret är inte så snällt mot min kamera så jag fotar ibland bara ute på gården.

Vaknar oftast till kompakt mörker men inte idag då jag faktiskt tog sovmorgon.

Jag är som lite annorlunda har jag kommit på.

Alla vill ju påstå att dom blir så trötta under hösten och kan sova hur mycket som helst.

Och vad gör jag då tror ni ? Jepp jag slutar naturligtvis att kunna sova !

Ligger och stirrar ut i mörkret och är klarvaken, inte undra på att jag tycker om ugglor.

Nu i någon veckas tid har jag knappt sovit något alls. Har slummrat korta stunder enbart. Sammanlagt kanske det blir 3-4 timmar per natt, max !

Rekord denna natten dock med lite drygt 6 timmar, men då satt jag ändå uppe till klockan var över tolv !

Det är ju inte konstigt att man blir lite snurrig och glömmer saker på jobbet kan jag tycka för trotts allt måste man ju få sova lite emellanåt för att riktigt orka.

Är oftast hur trött som helst när jag lägger mig. Och ping, så ligger jag då där och stirrar utan att kunna sova.

Jaja, har varit med om detta tidigare och vet att det är övergående. Jag bara är såhär i perioder och jag brukar fixa det.

Fast nu när jag jobbar heltid blir det ju lite mera kännbart ändå. Tur jag har en bra förmåga att sänka arbetstakten så jag ändå klarar mina arbetsdagar.


Nu är det dock en ledig söndag för min del. Inga stora saker är planerade denna dagen.

Imorgon drar en ny arbetsvecka igång.


Njut av denna dagen så ses vi en annan dag.

Kram   

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

20 september 2015 13:43

Ja, höstens färger börjar visa sig sakta men säkert. och hoppas vi får en riktigt fin och lång höst
jobbigt att inte kunna sova och bara 3-4 timmar är för lite sömn
hoppas det blir bättre snart för det måste ju vara svårt att jobba om man inte får sova ok
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

Corina

20 september 2015 14:31

Det konstiga är att det går att jobba ändå fast visst, lite mera sömn vore ju önskvärt ;)

 
Ingen bild

Ljusletaren

20 september 2015 17:25

Oj då ... detta lät jobbigt för sova bör vi för att kunna orka. Fast med dina ojämna arbetstider så förstår jag att sömmen rubbas. Ha en bra söndag/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards