Corinas Blogg

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Corina - 14 september 2015 08:11

God morgon till denna nya vecka då.

Fortfarande ont i ryggen men det har inte blivit värre i alla fall.

Fast det var väl kanske inte så smart att drälla runt på höstmarknaden och bli kall under gårdagen.

Kände det igår kväll faktiskt.

Familjen var ju vänliga nog att låta mig slippa laga middag. Jag fick bjuda på Pizza i stan istället   .

Men det var skönt att slippa stå vid spisen även om jag fick stelna till i bilen istället. Nåja, alla var nöjda och mammas plånbok aningen tunnare !

Sovit, tja sådär kan jag väl säga. Vaknat vid lägesändringar såklart men annars så.......


                   

 

Börjar med mina favoritbilder från höstmarknaden.

Från får till kofta kan man väl kalla det.

Återkommande varje höst är Rolf Appelblad som klipper sina får under dagen. Alltid ett uppskattat inslag.

Detta året fick vi också ta del av att spinna och sticka av ullen. Ett härligt hantverk ! Funderar på att gå en utbildning hos denna kvinna faktiskt och lära mig på riktigt att göra eget riktigt ullgarn !

Ett värmande fårskinn till vintern är ju aldrig fel det heller.


 

   

Att åka häst och vagn är ju också väldigt trevligt. Även det en återkommande sak på höstmarknaden.

Älskar den där stora trygga hästen !!


   

Fika såklart ! Det är alltid poppulärt med kaffe och hembakt.

Hembygdsföreningen fixar den biten.

Tyvärr satte min rygg käppar i hjulen för min del som skulle vara i köket och jobba ! Jag var där en liten stund men insåg att någon större nytta bidrog jag inte med. Så jag fotade och sedan åkte jag hem igen.


 

           

Så lite blandat då.


 

 

Dessa figurer är också ständigt återkommande. Åkes trevliga bin och goda honung !


   

Ja hösten har verkligen kommit nu kan man väl säga.

Marknaden blev som den brukar bli, trevlig !

Alla bilder finns också på facebook och på Hembygdsföreningens hemsida i galleriet såklart.

Och jag ska även se till att dela bilderna på mina andra bloggar.


Idag fixar jag min rygg och imorgon blir det nog jobbet som vanligt om inget förändras.

Ha nu en trevlig måndag så ses vi en annan dag !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards