Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 september 2015

God morgon tisdag 1/9 2015

Av Corina - 1 september 2015 08:49

Ja nu var det September då. Hösten är här.

Solen lyser hos mig även denna dagen. Och det är dags för ännu en arbetskväll.


 

Fick till några smycken igår.

Egentligen borde jag väl ha städat igår. Men efter en arbetshelg vill man liksom inte fortsätta med jobbet.

Så det blev mest att pyssla och göra ingenting.

Fick hämta hem dottern tidigare från skolan igår. Det är inte lätt att vara tjej alla gånger och speciellt ett par dagar per månad är det riktigt jobbigt. Men hon är i skolan idag igen efter att ha vilat en eftermiddag.


 


Medan jag skriver så dyker molnen upp. Kan bli lite blandat väder idag. Men luften är hög och sval, det är härligt !


Fick kallelse till läkarbesök igår. Ska besöka doktorn den 15/9 tydligen. Kontroll av mitt blodtryck igen.

Känner mig då pigg och frisk nu sedan jag fick medicin mot mitt höga tryck och då jag kontrollerat själv har trycket legat bara bra. Den där molande huvudvärken har försvunnit i alla fall.

Får väl höra vad doktorn säger, vet nog en sak i alla fall. Jag skulle behöva gå ner i vikt !

Gör tappra försök men det är inte så himla lätt. Nu står i alla fall mitt gym inne och jag testade igår lite försiktigt. Ska försöka få in en rutin med träningen 2 ggr per vecka nu under hösten och vintern.

Går jag inte ner så tillverkar jag väl lite muskler i alla fall.


 


 


 


Nu får jag önska alla en trevlig fortsättning på denna tisdag.

Ses en annan dag !

 
 
Spanaren

Spanaren

1 september 2015 09:32

Fina smycken! Helst armbandet som är trea från slutet. Undra hur mitt blodtryck är? Skulle kolla om 6 månader men har jag gjort det *ler* Bra att du gör sådant som roar dig så att du kan ladda upp dig ordentligt/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

1 september 2015 12:37

Det var ju glädjande att du inte har huvudvär och ditt bl.tr ligger bra.
Hoppas du får bra besked på läkarbesöket. Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards