Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2015

Söndagsfundering

Av Corina - 9 augusti 2015 09:14

 och lite smycken.


Jag är ju rätt flitigt ute på facebook. Gillar att kunna hålla kontakten på det sättet.

Ibland ger det uppslag till bloggande också.

En sån dag är det denna dagen.


Vad betyder ordet SKRYT, ATT SKRYTA för dig egentligen ?

Jo många uppfattar detta ordet som väldigt negativt och det är väl kanske rätt i sak.

Men vad många glömmer är väl ändå att se i vilket sammanhang man använder ordet, hur man använder själva ordet.

Jag tror väldigt många är väldigt dåliga på att läsa ordentligt och verkligen sätta sig in i en text.

Tycker mig verkligen se detta fenomen i att inte läsa hela texten och så lämna en kommentar när det handlar om repotage från tidningar. Många kommentarer visar tydligt att man inte läst hela texten ordentligt.


Om jag skriver en text vill jag ju att den ska läsas i helhet och tolkas i sin helhet och inte delas upp och tolkas uppdelad.   

Jag tycker inte det är negativt alla gånger att använda ordet skryt för ibland måste man få skryta upp sig själv.

Rätta mig om jag kanske har fel, men allt hänger på när man använder just vissa ord och som läsare måste man ju läsa hela texten för att kunna fatta sammanhanget, eller hur ?

Jag kan ju inte lämna en kommentar på något som jag inte har läst. Många läser nog bara rubriker som jag kan tolka deras kommentarer.


Nåja nu går jag vidare idag med några smycken som jag fått till och faktiskt är väldigt nöjd med (skryt)   .


   

Halsband med budskap.

   

Armband och örhängen som passar till halsbandet.

       

Fyra armband. 

     

Änglaörhängen

 

En favorit är detta armband och dessa örhängen !


Nu får ni ha en härlig söndag   . 

 
 
Spanaren

Spanaren

10 augusti 2015 08:36

Så vackra smycket *wow*
Detta smycke på stora bilden är bara så vackert!
Skryta är helt rätt som du säger både negativt och positivt. För ibland så säger jag kanske ... måste få skryta över mig själv ... och då är det positivt. Nu skryter jag om dig ... du har blick för detta med att göra vackra smycken. Hörde du vännen ... sträck på dig och ta in det
/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards