Corinas Blogg

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Corina - 9 juli 2015 08:22

God morgon till ännu en dag. Fotot tog jag igår då det var soligt.

Idag vaknar jag till en regnig dag.

Och detta väder ska nu fortgå ett bra tag tydligen om man får tro prognosen.

Och jag bryr mig ganska lite i det. Inte lönt att reta sig på vädret. Får hitta på annat istället då.


 

Semestern snart slut för detta året. Och vad har jag gjort ? Egentligen väldigt lite nytta.

Däremot har jag vilat väldigt mycket   .

Men det är väl det som är meningen med semester, eller ? Jag tror det i alla fall.

Mår bättre nu än då jag gick på semester kan jag konstatera i alla fall. Kan kanske bero på att blodtrycket blivit lägre efter medicininsättningen.  Ska hämta ut mer medicin och kontrollera trycket nästa vecka.


 

Har ju dammat av kameran under semestern. Känns att jag inte fotat så värst mycket den senaste tiden.

Får fota mängder och sedan radera det mesta ! Men några skapliga bilder har det blivit trotts allt.

                         

Handlat har jag också. Ny diskmaskin startade jag med. Var behövligt kan jag ju säga. Vi har ju varit utan sedan september 2014. Gubben började bli lite less på att handdiska   .

Så gav min bärbara dator upp dessutom. Skrik och panik typ ! Utan den kan jag helt enkelt inte vara. Hur skulle jag annars kunna blogga och hålla kontakten med alla mina vänner på FB ?

Så det fick bli en ny bärbar dator fast jag inte har råd, egentligen. Och på det blev det sålunda att skaffa nyare version på mitt fotoprogram dessutom. För utan fotoprogrammet blir det dåligt med bra foton dessutom   .

Det kostar att ligga på topp, typ      .

Nåja, trotts investeringar torde vi nog överleva även denna sommar.

 

Kan lugnt summera denna semester med att jag har haft en bra semester.

Kanske inte uträttat stordåd men jag har fått vara hemma med familjen och fått njuta av att vara ledig i fyra veckor. Livet känns väldigt bra just nu !


Nu får ni ha en härlig torsdag. Kram   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards