Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Corina - 4 februari 2015 20:44

Livet rullar på som vanligt.

Har en lite annorlunda vecka med jobb fem dagar i rad även om denna dag bestod av arbetsplatsträff i 2,5 timmar enbart. Känns aningen sandslöst att köra ner för endast denna korta tid men mötet är obligatoriskt så om inte jag lägger in det i schemat så gör chefen detta oavsett.

Sålunda har jag kört fem mil för att jobba i 2,5 timmar denna dag.


 


Alma sjuk för tillfället. Feber som hoppar lite hit och dit. Igår kväll hade hon 40,1 grader och i morse hade hon 39,8 grader. Just nu relativt feberifri med hjälp av alvedon. Så frisk är hon inte. Har sovit hela dagen idag. Får nog stanna hemma resten av veckan som det ser ut.


Jag fortsätter med mitt stickande, mest sockar men har stickat några mössor och vantar också. Slutat räkna. Har sålt delvis av det jag stickat. Just nu gör jag en svart mössa med gula ugglor som är en beställning. Och idag levererade jag ett par vantar i svart med gula ugglor.

Har fotat lite men inte kollat hur det blev och vädret har ju den senaste tiden inte bjudit på något fotoväder. Har mest snöat och blåst så det har blivit att tillbringa ledig tid inomhus. Hoppas på bättre väder snart så man kan komma sig ut med kameran lite.

Kanske skulle köpa hem lite tulpaner och fota, var ju ett tag sedan jag luftade makrot :)


Planerar som bäst för att börja jobba heltid igen. Från den 23 mars blir det heltid. Egentligen lika så bra att jobba heltid, jag kör ju in till jobbet lika många dagar redan nu fast jag jobbar 80%. Hoppas jag ska orka med det. Vet ju inte då jag inte jobbat heltid sedan sonen föddes och han fyller 17 år i juni ! Jisses, vart har tiden tagit vägen ?


Nu får det räcka för detta inlägg. Väntar att maken ska komma hem och ska skicka isäng två tjattrande tonåringar nu. Ses en annan dag.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards