Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Corina - 4 september 2014 09:09

  Ja nog går tiden snabbt alltid !


Hade en "ledig" dag igår enligt schemat. Men det blev full dag ändå. Kl 10 bar det av ner till Umeå. Besök på valstugan som blev en hel dag i valstugan med avbrott för lunch och en sväng på några affärer för olika inköp.

Kl 14.30 avslutade jag valstugebesöket. Hämtade sonen i Vännäs eftersom han ska praktisera två dagar i veckan nu i fem veckor. Han ska vara på Etting maskin och Service de dagarna. Första dagen idag då med andra ord.

Hann hem lagom så vi mötte flickorna när dom klev av bussen. Så dom fick åka bil resten denna dagen. Normalt får dom gå och cykla.

Ja så väl hemma var det ju middagsdags för oss alla. Bara att ställa sig vid spisen med andra ord. Blev potatisbullar och bacon igår. Uppskattat. Idag får de äldre fixa maten själva eftersom jag jobbar och maken är med Alma på hennes dansträning.

Egentligen skulle jag ha arbetat från 06.45 till 11.45 idag. Men sjukdom på jobbet gör att jag istället jobbar 16.00 till 21.00 idag. Chefen ringde om detta igår. Och det spelar väl egentligen liten roll, jobb som jobb !

Blir bara att organisera om viss logostik här hemma med andra ord. Tur man har en make som alltid är ledig !

Efter gårdagen somnade jag ovaggad kl 23 och sov utan avbrott fram till kl 06.20 denna dags morgon.


Idag tvättar jag. Tvättkorgen svämmade över och jag har ingen ledig dag inom överskådlig tid eftersom jag ska jobba helgen och direkt efter jobbet på måndag ska jag på ett torgmöte med politiken så nästa lediga tid är på tisdag. Och innan dess lär nog korgen vara fylld igen   .


Nu i helgen startar jakten för makens del. Lär. nog vara snabbt överstökat då dom bara har en vuxen att fälla även detta året. Blir inga köttmängder här inte under vintern. Lär få köpa lite extra men då blir det nog mest kyckling   . Kött av god kvalitet är dyrt   .


Inhandlade lite fotoramar igår. Fick ju presentkort när jag fyllde 50 år. Så det passade ju perfekt. Har kvar en ansenlig summa fortfarande att handla för.

Ramade in några foton igår och ska beställa några förstoringar nu för att rama in också. Får se när jag hinner med detta. Ingen brådska är det ju med den saken. Men nu har jag i alla fall fått lite nytt på väggarna. Alltid roligt att variera utsmyckningen hemma och lättsamt när man kan nyttja egen konst    .


Nä detta duger inte. Dags för lite annat. Ha nu en härlig torsdag så höres vi en annan dag.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards