Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Rutiner igen

Av Corina - 19 augusti 2014 08:11

Ja så börjar de normala rutinerna då.

Gymnasiet startade igår och idag startar grundskolorna.

Alma är ordentligt förkyld men vägrade stanna hemma denna första dag på högstadiet.

Sonen bor numera i Vännäs och har startat sin utbildning i tunga fordon. Och vad jag förstått verkar allt ok. Får väl höra mera när han kommer hem på fredag.

Edit har också kommit igång med sin utbildning och verkar nöjd med den och med rummet här hos oss.

Hon stannar i stan hos en kompis efter skolan idag och sover över tills imorgon. Sista chansen för detta eftersom pluggandet startar på allvar sedan. Och då får hon vackert komma hem efter skolan och sköta den biten. Nöjen blir på helgerna, punkt.


Valarbetet har också startat. Och ska jag vara ärlig känns det lite jobbigt faktiskt. Börjar liksom bli mättad på politiken även om det är viktigt. Maken ställer upp i valstugan rätt flitigt. Får se hur jag lyckas ställa upp. Styrs ju lite av hur jag arbetar. Ska bli skönt när valet är över !


Höstupptakt blir det även för mig idag. Startar upp min gymträning igen efter uppehållet över sommaren. Har jobbat en vecka efter semestern nu och det känns i kroppen. Träningen behöver jag helt klart !

Funderar på spinning senare i höst. Tills vidare kör jag på med gåbandet och maskinerna.


Tog också tag i lite teknik här hemma igår. Skaffade ju för länge sedan en extra box och tvillingkort för att kunna se tv på övervåningen också. Detta har inte fungerat och ingen har tagit tag i det här hemma. Men igår kom jag sålunda till skott. Och jag lyckades lösa problemet också som visade sig vara väldigt enkelt egentligen. Det saknades bara en HDMI kabel. Så nu fungerar allt som det ska.

Jag säger det igen.....kvinnor kan   .    


Nu ska jag ta tag i lite annat innan det bär av ner till gymmet för mig och till valstugan för maken.

Och kl 16 ska jag infinna mig på jobbet för fem timmars arbete igen.

Önskar alla en härlig tisdag !

Ses en annan dag.

 
 
Spanaren

Spanaren

19 augusti 2014 09:31

Wow vad jag gillar ditt foto.
Vad kostar det att ha extra box + tvillingkort? Vi har kabel nu men kanske inte så länge till eller ... Vill därför veta *ler* Är det boxer eller ... Bra håll stora tjejen i tyglarna :-) Varför ska du ställa upp och vara i valstugan när lusten inte finns? Räcker väl med din man?!?! Är man på G med något man gillar ger man mera eller hur? Hej hopp vad du ska vara duktig med att träna även i höst! Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

19 augusti 2014 10:04

Vi har Viasat via parabol sedan många år nu (13). Det är min make som har betalningsansvaret så jag vet faktiskt inte vad det kostar, men billigt är det inte :)Bäst är nog att personligen kontakta det företag man är intresserad av för prisuppgifter. Får se hur det blir med valstugan i slutänden...jobbar ju också och det finns ju fler som kan ställa upp. Maken ställer upp flera gånger.

 
Spanaren

Spanaren

19 augusti 2014 11:48

Jepp du vet att jag tar reda på fakta när det behövs *ler*
Bra tänk om ang. valstugan. Du kan hellre dimpa ned där när lusten faller på och då gör du det bästa jobbet. Det är lugn och ro som du behöver extra mycket av i år/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards