Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Pust och stön !

Av Corina - 27 juli 2014 10:57

Denna sommar tar banne mig kål på mig !

Värmen, eller rättare sagt hettan är verkligen hemsk. Orkar ingenting här hemma. Vissa saker måste man ju men städningen uteblir. Hade planerat hinna en massa saker denna semester men av det har det inte blivit ett dugg.

Hur ska man orka sortera gamla kläder och skräp när det är så varmt att kroppen skriker !

Tvättar, det sköter ju maskinen om....den nya som jag var tvungen att skaffa. Blev ett avbräck i ekonomin när den gamla gav upp bara så där. 

Torkan gör också att problem uppstår. Lite si och så med vattentillgången. Flera stopp har det varit i tillflödet denna sommar. Vi har fått gå ut med en uppmaning om att vara sparsam för att det ska fungera.

Så dagarna går ut på att tillföra vätska till kroppen och försöka befinna sig i skugga för i solen går det då rakt inte att vara.  Just nu är det +40 grader i solen ! De flesta fönster står på vid gavel och ändå är det för närvarande +30 här inne.

Laga mat måste jag ju, äta är man ju tvungen att göra trotts värmen. Men hu så varmt att stå vid spisen. För min egen del och makens del skulle det räcka med sallad men ungdomarna behöver riktigt mat så är det och sallad är inte deras favoriträtt kan jag ju lugnt säga.


 

Lite har jag i alla fall fotograferat. Ute i skogen är det ju skugga trotts allt och man kan sitta i skuggan och hitta motiv också har jag märkt. Nu var det väldans trögt att ladda upp bilder idag. Har kämpat två timmar med tre bilder idag. Hade tänkt visa fler men tålamodet vill liksom inte räcka till.

Kanske fungerar det bättre en annan dag att ladda upp resten av de bilder jag tagit.


 

Under natten har det i alla fall regnat ordentligt och åskan knallade till några gånger. Men inte blev luften bättre för det. Nä samma tryckande hetta idag igen. Avundas inte dom som har spelat fotboll denna helgen. Är fotbollsfestival i Umeå just nu, sista dagen idag. Alma har ju slutat så vi är inte där men hennes lag spelar final senare idag. Så vi håller tummarna för Ifk Umeå f01 att det är deras tur att vinna finalen denna gången.


Nu får ni ha en fortsatt härlig Söndag i hettan. Återkommer en annan gång med mera bilder.

   

 
 
Ingrid

Ingrid

27 juli 2014 12:30

Visst kan värmen var jobbig, men jag njuter i alla fall.
Låt bli att öppna fönstren och släpp inte in värmen! Dra ner persienner/rullgardiner i stället, då får det det mycket svalar inomhus. Så gör de ju i sydligare länder där det är mycket varmare än här.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ruth

Ruth

29 juli 2014 17:02

Tror vi lider lika mycket av denna värmen, det här inlägget kunde det likaväl varit jag som har skrivit. Nu har smågetingarna börjat plåga oss rejält också tar så många inomhus, är livrätt för att hundarna skall få en i munnen, när dem försöker fånga skriker jag rejält, hoppas dem kan lära sig att det är förbjudet.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards