Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Söndag

Av Corina - 13 juli 2014 19:34

Så väldigt skönt att kunna sova tills man vaknar för egen maskin och få känna sig utvilad när man vaknar. Så himla härligt ! Idag var det en sån söndag :)

Och jag har inte gjort så mycket nytta idag heller faktiskt. Tvättat en maskin med mina arbetskläder har jag gjort och tagit reda på den rena tvätten, både inne och ute. Så tvättstugan ser väl ganska så trevlig ut för tillfället. Kanske inte riktigt så bortplockat som jag skulle vilja ha det men med begränsat med utrymme gör att vissa saker förblir liggande framme, så är det.

Sedan har jag mest druckit kaffe och läst sittande först på altanen och sedan på baksidan av huset. Solen har lyst så jag har flyttat med skuggan :) Har äntligen läst ut en bok jag började med härom dagen och som var så tradig att jag var nära att ge upp faktiskt. Men gav inte upp utan läste ut den men blä, ingen rolig bok. Har istället startat med en typ tegelsten nu av Elizabeth George, En ond liten handling heter den. Inte hunnit så värst långt och just nu är det en tråkigt läsning men den kanske blir bättre.


Nu väntar jag på VM finalen i fotboll. Det blir kvällens underhållning. Ska bli intressant :)

Och så har Kristina och Edit kommit hit från Sorsele och ska vara här några dagar. Hoppas vädret står oss bi men det skulle ju bli sämre imorgon. Redan nu har det mulnat på även om det fortfarande känns varmt.


Min bärbara dator fungerar faktiskt. Kan spöka lite och vara lite trög ibland men det fungerar i alla fall så jag är nöjd. Nu kan jag ju blogga trotts allt. Så väldigt många bloggbesök blir det kanske inte eftersom den är lite seg när man ska byta sidor. Men något kanske jag kan ha tålamod att utföra trotts allt någon gång :)


Igår var vi och besökte min pappa i Hörnefors. Kom hem strax innan fotbollen så det blev hela dagen. Alltid lika roligt att besöka pappa och Gertrude ! God mat, gott fika och trevligt sällskap. Träffade även yngsta systern med familj som hastigast.


Känns bra att nu ha fyra veckors ledigt från jobbet. Nu ska jag verkligen njuta av denna semester. Åtskilliga år sedan semestern var helt ledig faktiskt......kanske kan bli lite fotografering också....hoppas bara vädret står bi så det ska gå att vara ute med kameran.


Nu får ni ha en fortsatt härlig söndag kväll så ses vi en annan dag med nya foton kanske också. Kram till er !     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards