Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Corina - 8 maj 2014 08:39

Det känns riktigt bra nu !

Nytt gymkort och har tränat ordentligt första gången. Kör kondision i första hand för att komma igång ordentligt.

Kan väl verka underligt att starta upp gymmet nu när våren kommit och det börjar bli trevligt att vara utomhus igen. Men för min del känns detta helt rätt efter allt som varit. Hinner komma igång innan sommaren startar på riktigt och just nu känns det viktigt.

Allt som varit runt mamma, hennes sjukdom och hennes sista tid väcker funderingar som snurrar hela tiden. Jag vill inte sluta som hon gjorde ! Och fortsätter jag att blunda inför det liv jag lever torde chansen vara ganska stor att jag utvecklar denna hemska KOL.

Men slutade röka tvärt lite drygt en månad innan mamma gick bort och har inte rökt sedan dess.

Noterade också att min ork på grund av dels rökning och ordentlig övervikt var körd i botten minst sagt.

Och för att verkligen starta skaffade jag gymkort via jobbet på Medley i Umeå, billigt och bra. Kostar 130 kr i månaden och då kan jag simma också om jag vill. Nu blir det träning i första hand två gånger i veckan. Startar lite mjukt för att väcka kroppen till liv efter en lång dvala.


 

Var igår och köpte mig nya träningsbyxor. Stadium hade rea, 99 kr paret. Tyvärr har ju dom inga stora storlekar. Deras största är strl 46 och sanningen är att jag drar betydligt större storlek. Men jag köpte strl 46 och jag kan ha dom men loos fit blir det ju inte riktigt :) Men tänker såhär, när dessa byxor blir loos fit på mig då har jag kommit en bra bit åt rätt håll med mitt mål ! Så jag väger mig inte och mätar sålunda med mina träningsbyxor. Tycker själv det var ganska smart...

Gårdagens träning känns idag, otroligt vad muskler man har ändå som kan bli aningen stela när man tränar ordentligt :) Idag ingen träning, nytt pass efter jobbet imorgon istället.

Hejja mig !


 

Ha nu en underbar dag så ses vi en annan dag. 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards