Corinas Blogg

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Corina - 1 juli 2013 06:54

Jepp, veckorna rullar på kan man väl lugnt säga. Och brist på sysselsättning saknas då inte alls heller.

Men däremot kan jag lugnt påstå att det saknas timmar, en massa timmar !

Olyckligtvis har ju dygnet enbart 24 timmar och några timmar måste man ju i alla fall sova för att orka.

Ibland funderar jag runt detta med att städa och hålla ordning och över huvudtaget sköta ett hem.

Jag är nog en som missat det där med att man enligt många ska springa runt som en lusig gris med dammtrasan och dammsugaren formligen fästad i ett bälte runt midjan !

Tycker jag plockar och städar vareviga minut när jag är hemma och lika fullt så ser hemmet ut som ett mindre kaos faktiskt. Jag tycks nyss ha dammsugit och nästa dag ser det lika dant ut !

Vad gör jag för fel egentligen ?

Nåja, lite damm kan ju faktiskt inte skada och jag har i alla fall ofta fått höra att mitt hem är trevligt att komma till så jag får väl leva på detta då !

   

Helgen bjöd på en resa upp till Piteå med omnejd. Vi bodde i Munksund. Tjejjerna bodde i en skola inte långt ifrån tillsammans med lagledarna. Fotboll från morgon till kväll blev det. Tjejjerna spelade bara så vansinnigt bra och vann sin grupp med glans. Och dom föll mot det lag som vann ! Spelade 2-2 mot dessa och förlorade på straffar så insatsen var helt enkelt suverän !

Vi var tvugna att åka hem redan på lördag och meningen var att dottern skulle stanna och spela klart under söndagen. Men nu blev det så att hon ville följa oss hem för att vara med på storebrors konfrimation på söndagen. Så då fick det bli på detta viset.

Sumeringen av fotbollen blev suverän insats av tjejjerna i IFK Umeå F01 !

  

Söndag bjöd på skapligt väder i alla fall. Goda utsikter för konfrimationen med andra ord !

   

Så det blev några bilder såklart !

                                       

Så nu tar jag tag i vardagen igen efter en underbar helg !

Idag blir det att fortsätta med att plocka ur och städa mammas lägenhet. Jag hoppas kunna avsluta detta idag för nu börjar jag bli ganska less på detta bilåkande hit och dit !

Ska försöka få ut bilderna från Piteå Summer Games men det laddar så lååååångsamt. Tror min  router börjar på bli rätt trött. Ska testa att använda den stationära datorn och se om det går snabbare.


Önskar er en underbar dag ! Vi ses ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards