Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Corina - 26 juni 2013 06:19

Natten har varit allt utom god. Sovit en timme i stöten. Kl 5 gav jag resolut upp det där med att sova.

Nu har jag fixat kaffe också. Mina leder är stela och så även mina muskler. Jobbar på att mjuka upp dessa så livet kanske kan bli lite drägligare.

Har varit två tuffa dagar hittills. Hade inte väntat mig att det skulle kunna finnas så mycket skit i en lägenhet.

Rent ut sagt tragiskt !

Min mammas lägenhet dolde en hel del kan jag lugnt säga. Och det mesta skräp på hög nivå. Och vi är inte färdiga ännu dessutom. Fortfarande finns jobb kvar.

Hittills har vi kört två lass till återvinningen, ni skulle bara veta vad som dolde sig i skåp och lådor och garderober. Jag ska inte gå in på det för det är bara så tragiskt !

Nu har i alla fall mamma sina möbler på plats i sitt rum så hon kan börja bo in sig på riktigt. Mina sista krafter lade jag på att packa upp lite och hänga upp gardiner åt henne igår. Och var hon nöjd, nädå inte det minsta. Hennes mentala hälsa är verkigen inte den bästa vilket jag i och för sig har full förståelse för. Men det tär på en att ständigt få höra att inget duger. Lika var det nog för min bror och hans fru också som kommit upp från Göteborg för att hjälpa till med detta.

Jag kan ju säga att det var nog lika så bra att mamma inte kunde delta i denna utstädning av hennes lägenhet, för det hade nog blivit rena katastrofen .


 


Nåja, nu tar vi paus från detta jobbet över helgen. Kroppen måste få hämta sig efter allt slit. Efter helgen tar vi nya tag med det som är kvar. Lite saker finns kvar som hon ska ha till sitt rum men det finns ännu saker kvar att köra till återvinningen faktiskt. Och en ordentlig städning krävs också eller ska man kalla det sanering. Förfy så skitigt det var ! Hon har ju inte kunnat städa själv på bra länge och hemtjänsten gör ju inga storstädningar så ni kan ju tänka er !

Sedan får jag skaffa en del nya saker till henne också. Lite lampor till exempel för de hon hade var verkligen inget att ta reda på, enbart rumslampan var något att spara och kökslampan som dock behöver en ny sladd.

Skulle kunna skriva betydligt mera men isåfall skulle jag nog måsta lösenordsskydda inlägget så jag avstår så länge. Kanske kan jag återkomma i mammas livshistoria som tyvärr är en ganska trist historia att berätta och då vet jag inte allt !


 

Däremot hittade jag min sedan länge saknade spegelvägg. Den stod ihoppackad i en garderob hos mamma !

Så glad jag blev för jag har funderat så vars den tog vägen och nu kommer jag ihåg att hon fick ta den när hon bodde på ett annat ställe för massor av år sedan.

Nu har jag fina speglar att nyttja till min fotografering, lyckan är fullständig. När jag får tid och ny ork har jag vissa ideer faktiskt som kanske kan bli till fina fototavlor !

Naturligtvis blev detta en resa tillbaka i tiden även för min del eftersom mamma sparat väldigt mycket.

En massa foton hittade jag från olika tillfällen och det var ju spännande att kika, hann inte kika igenom allt utan får väl göra det tillsammans med mamma när hon har någon bra dag.

 

Men idag blir det i alla fall en vilodag. Möjligtvis måste jag tvätta lite men det är ju trotts allt inte så värst betungande.

Hoppas ni får en underbar dag ! Här skiner solen på mig idag så nu tar jag påtår på kaffet och fortsätter försöka mjuka upp leder och muskler så ska nog även jag få en bra dag. Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards