Corinas Blogg

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Corina - 12 juni 2013 11:56

Vad ska jag skriva om idag då ?

Semester har jag, tror jag i alla fall. Men dagen har hittills bjudit på en massa arbete.

Började dagen som vanligt med kaffe och att läsa tidningen på nätet. Sedan duschade jag och det kan man ju ifrågasätta nu ......

Efter det var det tvätten......vika den torra och köra igång ny maskin. En hopplös kamp.

Efter det blev det att ta hand om badrummet som verkligen behövde städas ! Fy så skitigt det blir ! Och hur tråkigt att städa som helst är det. Men nu är det gjort i alla fall och jag svettas som en gris......varför duscha innan en sån här uppgift ?

Nåja tänkte inte göra så mycket mera men det ena ger ju det andra och jag började kika runt på mina blommor här hemma. Jösses vilket elände att beskåda !

Nu saknas en massa blommor kan jag säga. Ingen kunde rädda stor del av mina blommor. Dom fick hamna i en svart sopsäck även detta året :) Får väl skaffa nya vid tillfälle istället. De enda blommorna jag sätter om är mina ögonstenar Pelargoniorna. Dom försöker jag verkligen sköta om.....med lite blandat resultat såklart.

Återstår en massa att göra här hemma som blivit eftersatt under lång tid. Men får ta det allt eftersom. Orkar inte allt samma dag. Men jag har en massa extra blomkrukor i alla fall :)


 

Inga nya bilder kan jag bjuda er på heller. Ute är det inget trevligt väder idag. Visserligen kika solen fram ibland men med jämna mellanrum kommer det mörka moln och åskan har mullrat också. Så ut med kameran kommer jag mig inte idag i alla fall.

Mamma väntar på sina möbler........runt midsommar ska hon få sina egna möbler. Hittills har jag levererat det mesta av hennes kläder. En del finns kvar att köra till henne men det får vänta tills nästa vecka det också. Igår fick hon sin rullator och sina kryckor. Så nu kan hon gåträna fullt ut. Hon var väl inte på bästa humör igår men det var väl inte värsta gången :) Hon är inte riktigt kompatibel med min make som är aningens osmidig emellanåt och säger det han tycker......passar kanske inte riktigt alla gånger. Det fungerar bäst när jag besöker henne ensam kan jag ju säga..........men det är ju inte så lätt att bemöta henne när man inte riktigt förstår problematiken och vet hur man ska bemöta henne. Jag har lärt mig kompromissa lite extra vissa gånger och den biten är lite av en konst kan man lugnt säga och där behöver nog maken träna lite :)

Nåja.......det mesta fungerar i alla fall som det ska så varför klaga ;) Kan bli en snabbvisit till henne i morgon förmiddag.....dags för travet och keno som vanligt och frukt och glass inför helgen !


Nu blir det kaffe och vila......en stund.

Ha en fortsatt bra onsdag. Vi ses !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards