Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Corina - 20 maj 2013 13:36

Det ska inte vara enkelt, livet tydligen. Och jag förstår mamma såklart. Men ibland blir man bara ledsen !

Varit upp till henne idag, levererat hennes nyinköpta TV och startat upp den. Varit och köpt frukt och tagit ut så hon har lite kontanter i plånboken.

Och jo jag vet att jag lovade klippa henne också men jag glöme ta med klipparen ! Blir så när man har tusen saker att komma ihåg och det ständigt dyker upp nytt som ska kommas ihåg !

Naturligtvis kom en syrlig kommentar om hur fan kunde du glömma det, typ !

Nästa kommentar var att nu hade jag ju fått som jag ville....nu var hon ju satt på ett boende. Jamen tack så mycket för den passningen, det värmer eller not :(

Jag vet att det inte kan vara lätt att ge upp ett eget boende, självklart men banne mig, inte har då jag bestämt åt henne ! Detta beslut är helt hennes eget !!


   


Och hon har ju faktiskt själv sagt och erkännt att hon inte klarar sig ensam nattetid. Fy så ledsen jag blir även om jag förstår hur svårt det är för henne också !


 


Nåja jag hoppas det ska bli bättre för denna griniga dam är verkligen inte rolig att umgås med. Jag avundas då inte flickorna som ska ha hand om henne !

Possitivt var ju att jag fick hjälpa henne upp idag och hon stod riktigt bra på benen med hjälp av Eva-bordet hon har. Tog några steg också till rullstolen utan större problem trotts gipsat ben. Och enligt henne själv gör det inte ont att stödja på det gipsade benet heller.


   


Så det verkar gå åt rätt håll i alla fall med hennes ben. Förhoppningen är ju att hon ska kunna gå korta bitar i alla fall !


 


Nåja, jag har nog bara att bita ihop och skaka av mig men det är inte så väldigt lätt alla gånger ska jag säga.

Man gör allt man kan och får bara ovett just nu. Tårarna är inte långt borta kan jag säga trotts att jag normalt är en väldigt stark person. Men alla har vi väl någon sorts gräns.

Hoppas hennes humör är bättre på onsdag när jag ska dit nästa gång........

Av Corina - 20 maj 2013 08:18


       


   


       


 


       


 


       


 


       


 


       


 


       


 


                                                   

Ännu en promenad på Umedalen tillsammans med min kamera och mitt vidvinkelobjektiv.

Har inte riktigt tid med att skriva något just nu. Ska iväg upp till Vindeln och Almagården även idag.

Återkommer med skrivandet vid senare tillfälle (och kanske resterande av bilderna från Umedalen).


Ha en härlig Måndag. Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards