Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Corina - 13 maj 2013 10:39

                    


Jodå, måndag igen efter en verkligen härlig helg !

Blandat väder, illa på lördagen men underbart på söndagen.

Söndag bjöd på en härlig sol och dessutom rolig fotboll och chans till trevlig fotografering.

Innan Almas match hann jag promenera tillsammans med kameran och vidvinkelzoomen.

Blev en massa trevliga kort under söndagen måste jag säga, både med vidvinkel och med det stora zoomobjektivet.

Alma spelade en match igår och den vann dom med 4-2 men Betsele bjöd på tufft motstånd !

Första matchen spelade inte Alma, men den vanns också med 4-2.


 

Idag fick dagen också en väldans bra start måste jag säga. Mamma ringde och det var ett bra tag sedan hon över huvudtaget brytt sig i telefonen. En väldigt trevlig överaskning och hon lät ovanligt pigg dessutom.

Ska till henne på onsdag, före det finns inte riktigt utrymme för besök i mitt schema. Men det lät hon nöjd med.


               


Sonen befinner sig för tillfället uppe i Sorsele hos storasyster där han ska göra Prao under denna veckan. Jag hoppas det ska gå bra ! Lite tomt är det faktiskt här hemma utan sonens närvaro. 

Jag själv startar en vecka med endast en ledig dag. Men det ska väl gå det med skulle jag tro. Blir ju lätt så när man måste flytta om arbetshelger för olika event som man måste vara med på. Kommer ofta surt efter som man brukar säga.


                     

En chans att använda vidvinkel fick jag ju under söndagen. Riktigt roligt och extra plus var ju det vackra vädret. Dagen innan regnade det ju större delen av dagen.

Har ju fotat Minervaskolan tidigare men nu blev det ju med mitt eget objektiv och lite mera tid också. Så ni får härda ut med mina bilder, alternativt strunta i bloggen   .


 

Kul att testa lite är det.


   

Minervaskolan bjuder ju på mycket vackert, anser jag då som älskar äldre hus !

Och det erbjuds chans till lite ovanliga vinklar också. Spännande i mina ögon i alla fall.


 

Idag slutar jag med denna bilden. Undrar om hockeyspelaren helt enkelt gav upp ? Vad tror ni ?

Kanske blev det fotboll istället.......

Önskar er alla en fortsatt härlig Måndag. Hos mig lyser solen och jag känner mig gladare än på länge denna dagen måste jag säga.

Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards