Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 mars 2013

Av Corina - 29 mars 2013 14:36


Påskhelgen går vidare. Har jobbat halv dag idag men det känns som om jag jobbat en hel dag. Att vara tre personal på 10 brukare är som ett straff !! Man hinner inte alls allt som man ska hinna. Vi blir till och med tvugna att skippa vissa duschar för att över huvudtaget hinna klart innan lunchen ska serveras kl 11.30 Och sista kommer upp exakt till lunch.

Då har vi städningen och tvättstugan orörd. Och idag hade vi inte ens hunnit diska bort efter frukosten när lunchen skulle serveras !

Och ändå står ett rum tomt hos oss, vi ska ha elva brukare normalt. Idag blir det skrivet ett antal avvikelserapporter skulle jag tro.

Man mår verkligen inte bra efter ett pass som detta kan jag tala om !!


 


Och direkt från jobbet iväg upp till mamma på sjukhuset. Och jag börjar banne mig misstro all vård idag !!

Då man på Norrlands Universitetssjukhus inte klarar av att dela rätt medicin tycker jag det är skrämmande !

Mamma har inte fått den medicin hon ska ha sedan hon kom in på ortopeden i måndags !

Och eftersom hennes binjurar inte fungerar MÅSTE hon ha medicin dagligen......nu är hon så svullen att man vill bara skrika och andningen under all kritik !

Men från och med idag ligger hon på Lungvårdsavdelningen, där dom sedan länge känner henne och vet vad hon ska ha och framförallt är läskunniga dessutom ! Så nu blir det ordning igen.....men man blir bara så less på allt detta. Orsakar onödigt lidande för mamma dessutom ! Det räcker väl med ett brutet ben just nu kan jag tycka.   


 


Nåja, nu smakar kaffet gott i alla fall och jag ska samla kraft till en arbetsdag imorgon igen med start kl 6.45 och slut kl 15.45 Efter det upp till mamma igen.

Ha en fortsatt härlig Påskhelg.

Vi ses ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards