Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Corina - 13 mars 2013 12:11


Denna insädare fanns att läsa i Västerbottens Kuriren igår Tisdag den 12 Mars 2013.

Det kunde lika gärna varit personalen själv som skrivit det, i alla fall personalen där jag arbetar.

Vi uttryckte detta för ett tag sedan när vi träffade två av våra Masar (medicinskt ansvariga sjuksköterskor).

Men tydligen föll dessa åsikter inte alls i god gjord och togs inte alls på allvar !

 Istället beskyller dom oss för att ha varit otrevliga och onödigt negativa i vår inställning !!!!!!!!

Dom skulle då inte alls besöka oss någon fler gång, detta sa dom uttryckligen till vår chef.


Nu till min fråga till dessa : Varför frågar man vad vi tycker egentligen ? För jag är då lärd att man ska svara när man får en direkt fråga.

Sedan så var vi då inte alls otrevliga på något sätt utan vi ifrågasatte enbart varför det ska fyllas i alla dessa skalor som egentligen inte visar någon sanning alls. Vad fick vi för svar ? Egentligen inget svar alls utan man kastade bara ur sig att vi skulle ha varit otrevliga, fy f** vilken taskig inställning kan jag tycka !


Insändaren är bland det bästa jag läst på lång tid angående äldrevården i Umeå Kommun !  

Umeå Kommun bedriver inte äldrevård idag utan man inriktar sig på att förvara sina äldre , sjuka medborgare. Det får absolut inte kosta något extra !

Personalen får fler och fler arbetsuppgifter men blir allt färre och färre !

Hur länge tror dom att man ska orka ? Steget in i väggen är väldigt nära för de allra flesta idag.


Vi ses !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards