Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Corina - 6 februari 2013 17:50

Har fått ett uppdrag av Sofia Eklund (fristående hudvårdskonsult). Uppdraget är att testa Mary Kays hudvårdsserie TimeWise Repair. Har dessutom lovat att blogga under de fyra veckorna som jag testar denna hudvårdsserie.


Men jag börjar väl med att beskriva vad det är jag ska testa!


TimeWise Repair är en hudvårdsserie i fem steg, vars unika formula riktar in sig på tydliga ålderstecken och erbjuder hyn i ansiktet en helt ny start! Serien bygger på Mary Kays nya Volu-Firm Complex, en perfekt sammansättning av tre ingredienser som är så viktiga för hudens återhämtning att formulan ingår i alla produkterna i serien.


Volum-Firm Complex innehåller:

* En biomimetisk peptid som gynnar viktiga processer för hudens återuppbyggnad.

* En hyaluronisk syra som bidrar till att lyfta huden och återskapa ungdomlig spänst och fyllighet.

* Växtstamceller som hjälper till att skydda hudens struktur så att hyn blir fastare.


I serien ingår följande:

Volu-Firm Foaming Cleanser

*  Effektiv rengöring som upprätthåller hudens fuktbalans, ger ökad elasticitet och en helt ny lyster.


Volu-Firm Lifting Serum

*  Djupverkande serum som stärker hudens motståndskraft och fuktbalans. Återställer ungdomlig fyllighet och elasticitet samt slätar ut rynkor och ojämnheter.


Volu-Firm Eye Renewal Cream

* Ögonkräm som riktar in sig på djupa linjer och rynkor, påsighet och mörka ringar under ögonen. Återfuktar i hela 12 timmar och har en unik applikator som förbättrar cirkulationen.


Volu-Firm Day Cream With SPF 30

*  Skyddande dagkräm som gör huden fylligare, spänstigare och mindre utsatt för irritationer. Återfuktar, jämnar ut hudtonen och skyddar mot UV-strålning.


Volu-Firm Night Treatment With Retinol

*  Vårdande nattkräm som skyndar på cellförnyelseprocessen vilket ökar hudens lyster och motverkar den synliga förekomsten av djupa linjer och rynkor. Återfuktar i hela 12 timmar.



Detta ska jag med andra ord testa kostnadsfritt i fyra veckor. Och min första tanke var ju att kan jag verkligen behöva detta som inte passerat 50 strecket ännu?

Behövde bara ta en titt i spegeln så såg jag ju fakta kan man ju säga. De fina rynkorna finns där och även linjerna och framförallt påsarna under ögonen! Och huden kunde ju faktiskt se lite friskare ut kan man tycka med aningen mindre synliga porer.

Så jag tackade ja till erbjudandet såklart. Jag startade redan samma kväll jag kom hem faktiskt. Tog ett foto före starten också så jag har något att i slutet jämföra med.

Återkommer i ämnet om några dagar för att hudvårdsserien ska ha en chans att jobba lite men en sak kan jag redan nu säga, det är härliga produkter att använda och man behöver så väldans lite varje gång.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards