Corinas Blogg

Alla inlägg den 18 januari 2013

Aj

Av Corina - 18 januari 2013 18:21

Av Corina - 18 januari 2013 08:45


Om jag gör såhär.....syns jag inte då tro ?


Här är det fortfarande kallt. Pendlar nu på morgonen mellan -16 och -18 grader. Igår kväll när jag gick och la mig hade vi -27 grader. Kan ju säga att det kändes aningen frostigt ute ! Norrsken hade vi också men i den kylan ger jag mig inte ut och fotar, hur vackert det nu än må vara !

Var på möte med hembygdsföreningen igår kväll. Tur att mötet endast tog en timme i anspråk så bilen hann inte kylas ut totalt trotts allt med tanke på minusgraderna.


             

En bukett lila tulpaner unnade jag mig igår också. Men det var inte lätt att få några kort när Ulla hela tiden envisas med att vara med överallt :)

Jag kan ju upplysa om att min kropp har vissa synliga skavanker efter hennes framfart !

Blir så när hon envisas med att ska klättra, helst på mina bara ben ! Har slutat räkna rivmärkena kan jag ju säga ! Besvärligt när märkena sitter på händerna när man ska jobba och måste använda handsprit hela tiden. Svider ganska så gott kan jag tala om !


Idag ska jag jobba, 16 - 21 står det på schemat och så jobbar jag hela helgen och även halva måndagen !

Stör mig lite på att man ska måsta jobba måndagen efter arbetshelg när man jobbat fredag också.

Den som är ledig fredag skulle ju faktiskt kunna jobba måndagen kan jag tycka ! Men tydligen inte eller också tänker man helt enkelt inte på det, jag vet inte men det är faktiskt inte roligt att jobba fyra dagar även om det handlar om två korta pass.

Nåja, någon måste ju trotts allt jobba ;)

På lördag får vi dessutom en ny boende, jepp ni hörde rätt ! Vi får en ny boende på lördag. Numera får man inte ens ha en lugn arbetshelg längre ! Får se om chefen satte in extra personal för detta som hon lovade innan.

Är ju lite speciellt när man får nya boenden faktiskt !!


Nåja, allt brukar ju bli bra i slutändan !


Nu ska jag se om jag kan få några trevliga bilder på mina lila tulpaner igen.

Ha nu en fortsatt härlig fredag.

Vi ses !    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards