Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Corina - 7 januari 2013 07:11

Ja så blev det måndag igen då. Ledig i dagarna två. Känns rätt bra efter en verkligen hektisk arbetshelg.


     


Nytt år och nya tag är det ju det handlar om och klaga ska man väl inte göra eftersom man trotts allt har ett arbete att gå till. Men man kan väl fundera över hur man tänkt att bedriva äldrevården i fortsättningen ändå.

För fortfarande trotts larmrapporter hit och larmrapporter dit så fungerar det ju inte.

Fortfarande ska det sparas och detta på personalsidan. Har de ledande inte lyssnat alls ? Förstår man fortfarande inte varför det är så stora brister inom äldrevården ?

Tror man på allvar att nya arbetstidsmodeller ska rädda äldrevården ? Hur i hela fridens dagar ska detta hjälpa oss att blir flera skallar ? För huvudproblemet är ju och har varit under väldigt lång tid, att vi är för få som jobbar på golvet ! När ska poletten trilla ner hos ledningarna ?

Socialstyrelsen i alla ära, springer runt och kastar galla vart dom än drar fram men blir det bättre för det ?

De som drabbas av socialstyrelsens kritik är ju vi som jobbar på just golvet. För media kräks ut all kritik över äldrevården och detta drabbar oss, vi som försöker och försöker att göra det så bra det bara går med obefintliga resurser !

Istället för att anställa folk så försöker man ständigt komma med andra saker, effektivisera vilket i verkligheten betyder att personalen ska jobba mera och springa fortare !


     


Jag kan bara skaka på huvudet åt allt och så ökar man tempot lite. För hur man än vrider och vänder sig så har man rumpan bak. Jobbet måste ju trotts allt göras eller hur ? Man är så i gasen efter en arbetsdag att man kan nästan inte slappna av när man kommer hem. Tar flera timmar att få kroppen att begripa att den faktiskt ska vila nu !


     


Men som sagt, nu är det nytt år ! Så man tar väl nya tag då och hoppas på lite förbättringar trotts allt.

Den som lever får se eller hur ?


     


Turligt nog har jag ju trotts allt ett intresse som rensar kroppen och själen när jag är ledig. Som får mig att verkligen känna mig ledig trotts allt.


     


För snart drar dom väl in alla lediga dagarna för oss........


Nåja, nu ska jag njuta av mina två lediga dagar.


Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards