Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Fredag

Av Corina - 28 december 2012 07:34

Redan fredag igen och det nya året närmar sig med stormsteg.

Febern försvann under natten, sovit som en klubbad kan jag säga ! Känner mig som om jag blivit mosad eller något åt det hållet i alla fall. Lite ont i halsen men mest värk i kroppen, lederna.

Ute blev det verkligen kallt under gårdagen. När jag knoppade hade vi -21 ute och nu på morgonen visar termometern -16.

Kylslaget inne också med endast + 18 grader när jag steg upp. Blev att skyndsamt bege sig ner i källaren för att elda med andra ord ! Tur man har en varm morgonrock och pyjamas och yllesockar på fötterna   .


 

Till och med Sixten anser att det är för kallt att gå ut så han har börjat använda kattlådan vilket han inte gjort på ganska lång tid ! Måste kolla om jag har någon ny sand hemma.......annars måste det inhandlas å det snaraste kan jag tycka   .


 


Man har lovat sol idag också, och man kan ju hoppas det stämmer. Blir ju kallare oftast med klart väder men nu kan jag tycka det räcker med snö för ett tag. Om jag känner mig piggare fram på dagen kanske man vågar sig ut också. Får se vad kroppen vill, just nu får den styra.

Nu blir det två lediga dagar att hämta kraft ur så kan man kanske vara redo för att jobba in det nya året sedan.


Tänk va ! Ett helt nytt oskrivet år att se fram emot. Någon fler än jag som är nyfiken ?

Ett år att göra något bra av eller hur ?

Nyårslöften.....nja det har jag slutat med. Bara väldigt stressande att ge löften som man tyvärr lika ofta inte kan hålla.  Men en sak kan man väl säga, att man ska göra sitt bästa för att detta nya året ska bli så bra som möjligt ! Det lär bjuda på både upp och nergångar som alltid men väljer man att vilja göra något bra så blir det bra, eller har jag fel nu ?

Så jag ställer in siktet mot ett helt nytt spännande år, hänger ni med ?


Nu får ni ha en fortsatt härlig fredag. Själv ska jag försöka komma tillbaka och piggna på mig.

Vi ses !


 

 
 
Spanaren

Spanaren

28 december 2012 09:19

Fortsätt och var rädd om dig! Du går inte tillbaka till jobbet förrän du är helt frisk ... lova mig det ;.) Varje dag är en gåva och det blir så bra med ytterligare ett nytt år ... sant! Krya på dig/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Oldmolly

Oldmolly

28 december 2012 10:35

Skönt att du är bättre.
Här hade vi faktiskt nån plusgrad i går - så skönt.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

28 december 2012 10:52

Du får sköta om dig corina. Oj så kallt vi har -2 nu. Det är helt perfekt. Men idag blåser det lite här i sundsvall.
Ha en toppenfredag, sköt om dig och stor kram till dig!

http://annechristines.bloggo.nu

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 december 2012 14:28

Vad skönt att febern försvunnit. och hoppas du kryar på dig helt snart.
Ja, det är otroligt att snart är det ett nytt år igen
Tiden och åren går så fort....altför fort tycker jag
Oj, ni har det verkligen kallt och massor av snö, men mycket fina foton du visar oss här
och kan förstå att kissen föredrar kattlådan istället för att kissa utomhus ;-)
Nyårslöften brukar jag heller aldrig ge...och ja, det enda man kan göra är att försöka göra det nya året så bra som möjligt
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

 
Anette

Anette

28 december 2012 15:13

Gott Nytt År!

Kram Anette

http://teamlucas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards