Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Annandagen

Av Corina - 26 december 2012 10:15

Julhelgens sista dag har vi idag. Och här sitter jag i min ensamhet.

Familjen har åkt upp till Sorsele några dagar. Dom ska enligt planen vara hemma igen på fredag.

Men även om det är en kort resa blir det väldans tomt och tyst här hemma när dom har åkt.


 


Och jag ska infinna mig på jobbet kl 16 är det meningen efter två härligt lediga dagar.

Ute faller det snö även denna dagen. Börjar bli aningen less på detta eviga snöande även om jag gillar snö.

Tycker faktiskt att det skulle räcka med det som redan kommit.

Det är onekligen väldigt vackert ute just nu men det eviga snöandet gör det jobbigt att vara ute tillsammans med kameran. Och bilderna blir ju inte de bästa heller.

Tog mig en kort tur under gårdagen dock för att få några aktuella vinterbilder i alla fall. Snöade inte just då men det blir ju aldrig riktigt ljust just nu. Och snö är svårt att få till tycker jag. Får alltid redigera lite extra och det blir ändå aldrig riktigt bra.


             


Ska försöka ta mig ut innan jobbet idag igen, men som sagt det snöar lite i överkant just nu i alla fall.


Igår blev det en lugn och behaglig dag här hemma. Barnen roade sig själv och vi vuxna gjorde väl alls ingenting på hela dagen, bara fanns till kan man väl säga. Och så får det bli för mig också idag tills jag ska åka till jobbet.


Önskar er en God fortsättning.


Vi ses !


 

 
 
Ruth

Ruth

26 december 2012 12:19

God fortsättning på julen. Dålig uppkoppling i dag på nätet, det är mildväder och snön vräker ner med full kraft -2* Mina gäster har åkt hem i dag, hoppas resan går bra trotts oväder och återvändande julfirare. Det blir så tomt och trist i huset, inga skratt och hyss. Skall gå över till Gullan och låna lite mjölk så jag har till kaffet, lite fika blir det nog också.
Många fina foton från erat vinterland.
Julkramar till er.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

26 december 2012 13:33

Så vackert det är hos er!
När vintern ser ut på det sättet kan till och med jag tycka att det är väldigt fint. Men det är jobbigt när det snöar hela tiden och man måste skotta och vara rädd för att inte komma fram med bilen och annat.
Ha nu en skön eftermiddag i lugn och ro tills det är dags att åka till jobbet.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

26 december 2012 15:09

Så fint med så mycket orörd vit snö. Ni bor ju ganska långt uppe i Sverige, men så där ser det ut hos oss i södra Finland också.
Vackra bilder i alla fall! Hittade till din blogg via Stenstugus Ingrid.

http://debutsky.wordpress.com

 
Spanaren

Spanaren

26 december 2012 15:50

Vackra bilder :-)
Tur att snön är lätt i alla fall men mera är väl på G eller ...
Var rädd om dig och sov och ät när du är hemma/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
carina

carina

27 december 2012 06:46

Ja visst är det vackert med snölandskap men jag håller fullständigt med dig i att det räcker nu.

Ha en trevlig dag !

http://carri.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards