Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Lite irriterande

Av Corina - 25 november 2012 18:23

Man kan bli irriterad och så kan man bli irriterad.

Idag har jag kort sagt varit irriterad !


Tänkte att det skulle vara en bra dag att uppdatera mina gallerier. Har ju liksom inte gjort det på väääääldigt länge.

Men innan dess gjorde jag en säkerhetskopiering av hårddisken på min dator vilket tog mig fram till lunch.

Nåja, nu är det gjort i alla fall.


Så till nästa steg, ladda ner bilder till galleriet. Jomenvisst, fungerar ju inte med webbläsaren jag normalt kör.

One.com har hela tiden upplyst om att det inte fungerar med 64 bitars utan man ska ha 32 bitars.

Jamen för attans, jag betalar ju för hemsidan, webhotell då ska man väl för ini kattsingen se till att det fungerar oavsett vilken webläsare jag än har !!!!

Till att börja med kom jag inte ens in på något av mina gallerier ens. Inte ens via one.coms hemsida fungerade det.


Testade på eget bevåg till slut Google Crom, har även den på datorn nämligen och vad upptäcker jag tror ni ?

Jodå, då fungerar det ! Men va f** kan inte ärthjärnorna på supporten upplysa om detta då när man frågar hur man ska bära sig åt ???????

Är ju en väldans tur att one.com husalerar i Danmark ! Tror banne mig jag var nära att skicka en brevbomb !

Detta arbete har tagit mig absolut hela dagen i anspråk och gissa om jag har varit gnistrande förbannad. Är ju tur att man inte har taskigt hjärta säger jag bara !


Nu finns i alla fall bilder på musikcafet i galleriet 2012 på hemsidan plus att jag lagt dom i ett inlägg från tidigare idag också.....man vet ju aldrig när hemsidan behagar ligga nere nästa gång.


Mellan detta har jag lyckats tvätta två maskiner och plockat lite allmänt här hemma och kikat på facebook också.

Nu har vi fått i oss middag också, stuvade makaroner och köttbullar. Alma fick stekt falukorv eftersom hon helst inte vill ha köttbullar.

Nu har jag i alla fall lugnat ner mig skapligt och planerar en dusch så småningom. Arbetsdag imorgon med start kl 06.45

Önskar er alla en fortsatt trevlig söndag kväll.

Vi ses !


 

Foto från förra vintern.

 
 
mariafoto

mariafoto

25 november 2012 19:03

lugn och fin nu bruden :) Det löste sig ju trots allt och sen så har du lärt dig något också :) Ska man få något gjort ska man göra det själv... kramen

http://www.mariafoto.bloggplatsen.se

Corina

25 november 2012 19:10

Visserligen men ärthjärnan på supporten borde väl kunna upplysa när man frågar och ge några användbara tips kan man ju faktiskt tycka, eller har dom ickedatorkunnig personal på supporten kan man ju fråga sig.....gaha vad man retar sig....kram !

 
Ruth

Ruth

25 november 2012 22:43

Så frustrerat när saker och ting inte fungerar, jag använder bara en webbläsare. Tur att du fixade det så du inte fick en hjärnblödning och migrän, man känner sig så maktlös. Då har du inte varit sysslolös i dag, men det har kunnat varit en roligare syssla.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

26 november 2012 15:12

Tänk vad tiden åker iväg när man sitter vid datorn och ska få till det som inte fungerar. Det med supporten ... det är inga proffs som sitter där ... det läses nog bara av från något papper antar jag eller så vet jag ;.) Tur att du fick till allt.

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Kim o Oldmolly

Kim o Oldmolly

27 november 2012 07:00

Slumpade runt lite och hamnade på din blogg. Nedrans vilka fina bilder! Såg att du använder Photoshop - vad kostade det att skaffa det? Försöker själv fota en massa, men saknar just Photoshop. Förresten kan du även titta på mina bilder på: http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Corina

27 november 2012 07:44

Hej och tack för besöket och att du gillar mina bilder !
Photoshop Elements kostar dryga tusenlappen tror jag ! Stora Photoshop kostar åtskilliga tusenlappar ;)
Har varit och kikat hos dig, många väldigt underbara foton! Om du vill lära dig mera kan jag rekomendera Scott Kelbys böcker om digital fotografi, väldigt lärorika och enkla böcker i ämnet !
Sedan är det ju såhär att det vackra alltid sitter i betraktarens ögon ! Kram och välkommen åter !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards