Corinas Blogg

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Corina - 14 september 2012 09:20


Jobbhelg står det i almanackan. Med start kl 15 idag. Lite fundersam blir jag dock över att schemat är ändrat till 15-21 istället för 16-21. Den som gjorde ändringen kan ju inte ha tänkt till på riktigt om jag får uttrycka mig snällt. Tanken är ju att jag ska täcka upp mellan kl 15-16, så långt ok eftersom endast en person jobbar till kl 16. Den jag ska täcka upp för slutar således kl 15. Men nu till min fundering, när ska jag kunna ta ut min lagstadgade rast på 30 minuter ? För arbetar man mer än fem timmar ska man ha 30 minuters rast. Jag får inte ihop denna ekvation eftersom vi är två st mellan kl 15 och 16 och efter det är vi två st mellan kl 16 och 21. Och vi får inte arbeta ensam på avdelningen. Sålunda måste jag med andra ord bryta mot arbetslagarna idag för jag kan inte få ut min rast helt enkelt !



Vår gamla SAAB 9000 klarade idag den årliga besiktningen i alla fall så ett år till får den rulla ;) Lite respit med andra ord innan vi måste skaffa ny bil igen.


Nyfriserad är jag också. Skulle beställa klipptid igår till nästa vecka med hade turen att det fanns tid direkt igår. Guld värt och nöjd med klippningen är jag även denna gången. Känner mig riktigt fin, nu fattas bara ny färg också. Får bli måndagens uppgift för makens del, att färga mitt hår igen :)       


Dottern spelar fotboll imorgon, hela dagen. Tur att hon får åka med en kompis pappa. Maken ska ju jaga och jag jobbar. Måste försöka få börja kl 8 imorgon så jag hinner väcka tösen innan jag far hemifrån.


Och idag får vi hem förra helgens resultat av jakten. Maken får jobba hårt idag med både styckningen och packningen när han kommer hem med köttet. Den hängivna makan behagar ju vara på sitt arbete ;)


Nu får ni ha en fortsatt härlig fredag. Vi ses ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards