Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Onsdag

Av Corina - 22 augusti 2012 17:56

Ja så var det ännu en onsdag. Ledig har jag varit. Jobbade mitt första pass igår efter semestern. Och allt är som vanligt kan man väl lugnt säga. Benen får gå som trumpinnar för att man ska hinna med allt innan man går hem. Benen känns som stockar efter fem timmars konstant springande. Att vara två personal på 11 boende är verkligen ingen höjdare kan jag säga !



Denna slingriga krabat hittade jag i en klase med rönnbär som jag tänkte fota idag. Liknade verkligen en torr liten pinne, trodde först att det var just en torr pinne. Men så började pinnen röra på sig ;)


                          Som vanligt blir det en massa bilder.....svårt att välja en som jag tycker är riktigt bra. Liten kul krabat i alla fall ;)


Det blir mörkt nu på kvällarna vilket betyder att man måste använda helljuset på bilen. Kör ju sedan en tid vår Ford och du milde tid vilket kasst helljus ! Märkte knappt någon skillnad på hel och halvljus när jag körde hem igår kväll. Så det blev att införskaffa extraljus idag. Maken håller på med monteringen och man kan ju hoppas det är färdigt tills imorgon då jag ska till jobbet igen.


                       


Sedan var jag och beställde tid hos tandläkaren. Har tuggat sönder en tand igen. Hua nu får man ha ångest inför det stundande besöket en hel vecka :( Var också iväg och handlade lite mat som vanligt. Så har jag hunnit tvätta två maskiner och så fotat lite dessutom. Man hinner en del under en dag om man vill !



Detta är då min androida mobil, en kär ägodel numera då den fasta telefonen är bortplockad hemma hos oss :) En Samsung Galaxy Ace, lila. Riktigt snygg och framförallt lätt att hantera vilket uppskattas.  


Lite mera nyheter var det med arbetet också men det ska jag återkomma till en annan dag när jag vet lite mera.

Bra eller dåligt, jag vet inte för detta är ju inte testat. Kan ju bli hur bra som helst också. Men ändringarna i mitt schema stör mig fortfarande för det blev inte alls till det bättre kan jag ju säga ! Och inte är det då mitt fel om min kropp inte orkar och jag måste ta till ett par sjukdagar för att orka mera ! Skulle inte förvåna mig om jag får ett migränanfall vilket jag kan drabbas av när det blir lite väl många arbetspass under någon period, har varit med om detta åtskilliga gånger. Nåja, den som lever får se heter det ju !


Ha en härlig onsdag kväll. Vi ses !   

 
 
lillis

lillis

22 augusti 2012 18:43

Kan förstå att det är jobbigt att bara vara två personal på så många boende.
Många fina foton du visar för oss
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 augusti 2012 22:24

Men vilken häftig larv du har fotot....den ser ut som en liten gren...fantastiskt kamoflage...
naturen är otroligt...
Trist att det är så jobbigt på jobbet....så att du blir tvungen att ta ett par sjukdagar för att orka mera.
Så ska det ju inte behöva vara.
det har blivit allt tuffare nu ute i arbetslivet.
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

22 augusti 2012 22:28

Det var en klurig liten manick du har fotat, ser verkligen ut som en grå pinne, tänk så mycket konstigt moder jord har skapat, man hittar nya skapelser med jämna mellanrum, roligt att få ta del av din bild på den. Undrar vad det skall bli utav den larviga larven :D

Hoppas du snart kommer in i det där med jobbet och att det blir bra i slutändan med det nya som sker.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

23 augusti 2012 09:19

Men du vilken bild ... praktfullt vacker ... trodde också att det var en torr pinne ;.)

Kul att titta in här igen ... har också skrivit lite i min blogg idag. Fattas bara en ny header ... hmmm ... hmmm ;.)

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

23 augusti 2012 10:37

Du som har så många vackra bilder ! Måste väl finnas någon som borde passa ;) Man kan ju mixtra lite med bilden så den kanske passar headerstorleken som ska vara. Mitt program som jag brukade använda funkar ju inte så jag har bara photoshop numera och lyckas kanske inte lika bra som tidigare men tycker min header som jag har nu ändå blev rätt skaplig ;)Kram !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards