Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Corina - 29 juni 2012 18:17

Så var det då helg igen !


Gårdagen blev en tuff arbetsdag. Först och främst arbetade vi utan minsta rast till kl 12.30 !

Man var ganska mör och framförallt väldigt hungrig.

Hann få i mig lite mat innan SSK störde mitt i rasten med att en av oss

måste åka med en boende till akuten.

Jojo, en av oss det vill säga jag som var den ende av oss som arbetade full dag :)

Bara att gilla läget och att följa med är väl inga problem, om allt flyter som det ska.

Först och främst var bårbilen ca 30 minuter sen !

Nåja, halv tre landade vi på akuten och blev omhändertagna omgående.Sedvanliga kontroller

och prover. Lite väntan för en sväng på RTG för CT skalle och höftröntgen.

Så långt var allt ok. Tillbaka på akuten då efter RTG. Nytt rum och sedan bara att vänta på svaren

och läkaren med andra ord. Och det blev en väntan, som vanligt.

Kl 19 lite drygt kunde vi lämna akuten med beskedet att man hittade inget alls.

Kl 19.30 var vi åter på avdelningen och jag skulle ha slutat kl 17......lite lätt övertid kan man

väl säga !

Då hade jag jobbat sedan kvart i åtta på morgonen. Gissa om skallen var tom......liksom magen !


 


Nu är jag i allafall ledig två dagar innan en ny vecka tar vid.

Och vad händer då jo då blir dottern magsjuk så nu ligger hon och kräks för fulla muggar !

Så helgen ser ut att vara räddad med andra ord.


 


Nästa vecka startar med två lite speciella arbetsdagar för min del.

Ska agera skrivbordsråtta är det meningen. Dokumentera lite och skriva ADL lappar

på alla våra boenden för att underlätta för vikarierna.

Är bortkopplad från mitt vanliga arbete så jag får vara i lugn och ro och ägna mig åt enbart

detta arbete i två dagar. Ska bli riktigt trevligt med omväxling faktiskt !

Blir även en del dokumentering runt våra rutiner på avdelningen, allt ska finnas tillgängligt

så vikarier lätt ska kunna komma in i sitt arbete.

Sedan så ska då mitt arbete presenteras på ett möte på onsdagen är det meningen.

Lite synd på den dagen då jag är ledig och dessutom firar min födelsedag, men å andra sidan

är det viktigt att få ordning på allt på avdelningen också så man får lite arbetsro !


 


Nu ska jag se till min magsjuka dotter och hoppas jag slipper eländet själv för jag har inte

tid med att vara sjuk just nu.

Ha en underbar helg !

Vi ses !   

  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards