Corinas Blogg

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Corina - 25 maj 2012 08:55

Med buller och bång anlände den efterlängtade värmen ! Nu grönskar det med väldig fart.


Mina tidigare översnöade och blöta stigar är åter farbara med joggingskor. Väldigt underbart då jag avskyr allt vad gummistövlar heter !


                   


Åter igen kan jag ta mig en stillsam promenad tillsammans med kameran. Stanna upp och sätta mig ner en stund och bara njuta av lugnet runt mig.


               


Vintern lämnar sina märken också. Den har gått hårt fram på vissa ställen. Bland annat har vår syren fått lita av den tunga snön. Hoppas den hämtar sig trotts allt.


                                                     


Tavelsjön är lika vacker på våren som på hösten !


   


Som fotbollsspelar kan man behöva vackert att se på också, eller hur ? Och nu är det ju snöfritt också.


Nu närmar sig ännu en arbetshelg för min del. Kommer att bli varmt om denna värme fortsätter. Det gamla stenhuset jag arbetar i blir snabbt väldigt varmt.

Min tanke går idag till min kollega som blev änka nyss ! Skickar varma kramar och omtanke till henne och hennes familj i denna svåra stund ! Livet är inte rättvist alla gånger. Och den eviga cansern har åter vunnit !


Nu får ni ha en fortsatt bra dag, vi ses !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards