Corinas Blogg

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Corina - 1 april 2012 16:05

Månaden kunde ju ha startat bättre kan man tycka. Vaknade inatt av att jag mådde hur pyton som helst. Bara att störta upp på toa och där blev jag kvar tills klockan ringde fem på morgonen. Ingen ide att tänka på något jobb idag inte. Bara att sjukanmäla sig med andra ord. Det sista man vill en söndag och vet att det är väldigt svårt att få ut vikarier. Men som sagt, med magsjuka går man inte till jobbet.



Någon var lycklig över att våren gjorde sig påmind, även hos oss. Säg den lycka som varar :) Det snöar för fullt och har gjort det större delen av dagen. Man kan ju tycka att det borde räcka med magsjuka faktiskt. Nåja, magsjukan har lagt sig nu trotts allt. Mår ganska så bra igen och får behålla det jag äter men helt ok känns det trotts allt inte än.

Lurad har jag inte blivit ännu heller, beror väl på att jag tillbringat första delen av dagen alternerande mellan ryggläge och toaletten.


         


Tre bilder av tulpaner, i grunden samma foto men med olika plug ins kan man göra en massa olika varianter. Roligt är det i alla fall. Problemet är ju att jag måste ta nya foton hela tiden eftersom jag inga har kvar i datorn eller på den externa hårddisken efter strulet förra veckan. Det innebär också ständigt nya buketter som måste skaffas. Maken börjar tro att jag blivit skvatt galen som ständigt köper tulpanbuketter numera ;)


       


Ytterligare några varianter som i grunden samma tulpan ! Roligt och väldigt fint tycker jag i alla fall. Har framkallat en hel del bilder också och även beställt lite förstoringar som borde komma imorgon. Laddningen med vanliga bilder kom innan helgen och dom blev kanon ! Är väldans nyfiken på förstoringarna måste jag säga. 


Dottern sjunger i kyrkan idag igen. Hade missat detta även om jag varit frisk men grämer mig lite trotts allt. Hade varit väldigt trevligt att få lyssna till henne ännu en gång :) Men det blir säkert fler gånger skulle jag tro.



Avslutar med en grön kul skapelse idag. Ha det nu så bra denna söndag, fortsättningsvis. Jag fortsätter att kurera min mage som brummar lite fortfarande. Ska försöka få i mig någon form av soppa olch lite kex nu igen.


Vi ses ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards