Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Corina - 15 januari 2012 08:43


Ja redan söndag. Dagarna går så fort. Vad gjorde jag igår då ? Jo förmiddagen gick åt till att handla mat och skaffa skridskor till barnen. Som vanligt i sista minuten. Men det känns bra att inte vara ensam om detta fenomen, grannfrun Maria var ut i samma ärende igår :)

Detta kan bli en dyrköpt historia men lära sig, nähä det gör jag då inte alls :) Nu blev det väl inte så farligt trotts allt, två par nya skridskor och en ny hjälm för runt 1000 kr. Men visst, man kan säkert få det betydligt billigare på blocket eller något ditåt. Kollade i alla fall blocket men hittade inget i rätt storlek i närheten av oss. Jag sitter inte och kör till Ske-å för några skridskor, förtjänsten går ju åt till bensin en sån gång :)

Sedan tvättade jag två maskiner också och plockade bort julen här hemma. Ska försöka få bort julgardinerna idag, senast imorgon. Detta är ett sånt där arbete som jag inte alls gillar !


              


Någon påstod att det skulle vara Tulpanens dag.......jag har inte en aning. Men i fredags köpte jag en bukett till mig själv när jag åkte hem från jobbet. Tulpaner förvarnar om våren tycker jag. En sån där blomma som får mig att bli glad :) Och kameran har gått varm här hemma sedan fredag.......är så vansinnigt roligt att fota med mitt Makroobjektiv ! Gillar den lila färgen !


       


Som vanligt blir det en massa foton, men man lär ju inget om man tar ett tycker jag. Och att fippla med kameran är roligt. Testar olika inställningar hela tiden. Men det är klart, raderar en massa också som inte blir bra, i mina ögon :)


 

Jag bloggar ju på Hemmets Journal också men där blir det lite mindre bilder för mina läsare där :) Bloggplatsen har bättre funktioner än så länge och framförallt kan jag fixa med bakgrunder och header som jag vill här...därför gillar jag denna bloggen bättre. Men hemmets journals blogg är ju rätt ny så det kan ju bara bli bättre även där :) Så jag fortsätter påp bägge sidorna trotts allt.


Idag då, vad gör man en sån här dag mer än att plocka lite ? Runt minus 15 grader idag på morgonen och ett vackert rosa sken ute är det. Men lite kallt att fota för min del faktiskt. Kanske blir bättre fram på dagen så jag kan få mig en liten promenad. Vi får väl se, kanske lite vinterfoton ?


Ha nu en underbar Söndag där ute !

Vi ses


   

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards