Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Corina - 6 januari 2012 07:53

Ja så sitter man här igen då......i tidig morgon som vanligt. Kan inte sova på morgonen längre fast jag får. Och det spelar ingen roll att jag varit uppe sent heller. Jag vaknar i alla fall i svinottan varenda morgon. Igår kväll var klockan över tolv innan jag kom isäng, och vaknade gjorde jag kvart i fem........fast då var jag bara upp på toa och tvingade isäng mig igen. Men somna, nä inte alls ! Någostan mitt emellan sömn och vaken har jag varit. Till slut ger man ju upp fast jag väntade tills gubben gjort kaffe :)



Vinterbild från förra vintern. En sån där bild som jag gillar :) Hoppas på liknande foton under denna vinter också. Men de riktigt fina vinterdagarna brukar ju vänta på sig tills februari - mars någon gång. Idag är det faktiskt ganska kallt.......nåja minus 11 grader bara men ovanligt kallt för denna vinter i alla fall.



Ännu en bild från förra vintern :)


Då ska vi se, vad blir det idag då ? Jo min arbetshelg börjar idag kl 12 och pågår till söndag kl 17. Lite vila mellan arbetspassen blir det ju........arbetshelgerna duggar tätt numera när man arbetar varannan helg igen. Jag mins när var tredje helg infördes, vilken lycka ! Man kännde sig verkligen ledig då ! Nu är vi tillbaka till varannan helg igen, man återgår till ett koncept som är 25 år gammalt cirka och kallar det för att utveckla arbetet :)

Man talar om personcentrerad vård som någon gigantisk nyhet ! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt detta fenomen. När detta kom hette det individuell vård.....detta skedde för cirka 20 år sedan. Kan någon berätta för mig skillnaden mellan personcentrerad vård och individuell vård ? För jag är tydligen allt för korkad för att se någon skillnad i detta ! Man babblar på om att förändra och så blir det i princip tvärt om, man tar tag i ett gammalt koncept och beskriver det bara med andra ord och tar åt sig äran ........

Skillnaden idag är att man skurit ner personalstyrkan, det är det enda nya man har lyckats med under alla åren som gott. Men man har på samma gång skapat mer uppgifter som vi ska göra........man belönas när man sitter vid datorn och skriver.....å vad duktig man är när man åstadkommer en anteckning. Spelar ingen roll vad man skriver bara man skriver !

Och i nästa andetag funderar man över varför sjuktalen är så höga ? Är man verkligen så korkade att man inte ser sammanhanget undrar jag ? Lite personal och tungt arbete, mera arbete........det säger väl sig själv att man inte orkar i längden ?

Och så kommer någon snille på att man ska ha rätt till heltid och ok där allt väl men i samma andetag så krånglar man till det med att man inte kan få jobba på sin egen avdelning eftersom det då blir överbemannat just där. Då ska man istället skolas in på annan arbetsplats för att kunna jobba där istället ?????? Man börjar ju begripa varför man inte har pengar till att anställa personal när någon pappersvändare hela tiden sitter och hittar på nya krångligheter som kostar en massa pengar !  

Årsarbetare hit och årsarbetare dit........ 6,25 årsarbetare.......hur f** ser en 0,25 arbetare ut ? Snälla visa mig den arbetaren.......

Plocka bort lite pappersvändare och anställ personal på golvet istället, för vi gör ju i alla fall pappersvändarnas arbete plus vårt egent arbete i alla fall !

Tack för ordet :)



Vi ses    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards