Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Corina - 3 januari 2012 08:06


Nu har det snöat bra länge och idag är det plusgrader ute igen. Enligt maken regnar det lite. Det är så man kan bli less för mindre. Och röjningarna av snö på våra vägar blir bara sämre och sämre ! Har aldrig varit med om att väg 363 varit så i dåligt skick som igår när jag for hem från jobbet. Skulle ha behövt njurbälte och då körde jag 50 km/timme ! Har jag kört fortare har jag banne mig flugit av vägen.........

Småvägarna ska man inte prata om.....där kan man knappt mötas två bilar eftersom man har tre hjulspår att köra i..

Ska ut på vägen i eftermiddag, ska vara på jobbet kl 16 idag. Får se hur vägarna ser ut då ?


   

Igår funderade jag lite över yrkesskada.......glömde handväskan på jobbet när jag for hem. Har aldrig varit med om detta tidigare. Inte utan att man undrar om man kan få glömska som yrkesskada ?


I övrigt gick arbetsdagen igår bara bra. För min del årets första arbetsdag. Och allt är sig likt vill jag påstå :) Samma vikarierande personal, samma boenden också. En sjukresa igår och egentligen skulle en till tandläkaren men vem orkar styra rullstol utomhus med 2 dm blötsnö överallt ? Vi fick avboka tiden eftersom dels väglaget inte fungerade plus att vi hade som vanligt ingen personal. Ett sjukbesök och ett tandläkarbesök på eftermiddagen fungerar inte för då blir vi en kvar på avdelningen. Och det går inte alls ! Dessutom är det ju lite jobbigt för bårbilarna också i dessa tider med oplogade vägar överallt. Så dom som skulle till sjukhuset kom iväg 30 minuter för sent dessutom. Men på sjukhuset tog dom emot ändå trotts allt. Och för oss betydde det att den som skulle ha slutat kl 16 fick jobba kvar till kl 17 för att alla skulle få mat i rimmlig tid. Men i slutänden blev det bra i alla fall :) Det är tur för våra chefer att vi personal är självgående och löser personalbehovet på egen hand när det krisar, eller hur ? 



Nåja....i slutänden brukar allt ju bli rätt bra i alla fall. Så nu börjar det bli dags att ta tag i dagen. Lite snöskottning blir det nog.


Vi ses 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards