Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Corina - 16 augusti 2011 11:10

Ja så var det tisdag. En arbetsdag kvar innan stundande Bulgarienresan. På torsdag kväll bär det av för vår del. Just nu grunnar jag på vad som måste packas. Vi är ju fyra som ska iväg. Alma har i alla fall kommit igång med sin packning. Det har vi andra inte gjort än. Löser sig under dagen skulle jag tro. Ska försöka att inte dra med oss så vansinnigt mycket.......hur nu det ska gå till :)


Idag har jag i alla fall färgat håret, man vill ju se skaplig ut i alla fall. Under kan man ju inte utföra men ....... :)


Våra medresenärer har i alla fall anlänt, Kristina och Edit.


Ikväll blir det älgstek till middag. Ska laga till den i stekpåse, brukar bli smaskigt tillsammans med lite grönsaker. Får se om jag lyckas även denna gången :) Potatis har vi ju i landet. 


Grannen Maria är vidtalad om att kika till mina blommor.....får väl se hur det går :) Jag hoppas på levande växter när jag kommer hem igen ......förra gången hade jag ett fåtal levande växter när jag kom hem men då var det inte Maria som skötte dom :)


Måste kolla igenom kameraväskan också. Vad som ska med och vad som ska lämnas hemma. Ett objektiv får följa med och minneskorten plus batteriladdaren måste såklart med. Vill ju inte riskera att bli utan ström, har ju inget batterigrepp till min kamera nämligen. Borde skaffa ett extra batteri men det har inte hunnits med så jag får klara mig med det jag har. Undrar om man kommer att behöva blixten......mja skulle inte tro det. Får klara mig med den på kameran även om den egentligen är värdelös......

Vill inte ha så fullt i kameraväskan då jag ska ha den som handbagage och handväska......då måste jag ju rymma lite annat än bara utrustningen......och kameran är ju synnerligen viktig!!!!!!!!!!!!!! Har även med en liten digitalkamera som jag lånat av svågern. En som Alma också kan ta lite foton med.


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards