Corinas Blogg

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Corina - 22 juli 2011 07:17

Min första arbetsvecka är avslutad. En rivstart blev det. Första kvällen på avdelningen hade vi en rätt dålig boende. Andra arbetsdagen blev det då en resa in till sjukhuset med ambulans tillsammans med denne. Där tillbringade jag hela dagen innan jag fick åka tillbaka och avsluta min arbetsdag. Kvar på sjukhuset blev den boende. Tredje arbetsdagen blev väl lite mera normal :)

Nu känns det rätt bra med tre lediga dagar. Nästa vecka blir lite tuffare :)


  Inga nya kort att dekorera bloggen med så det får bli lite redan visade kort :) Just nu är det endast jag och sonen hemma. Flickorna (Alma och Edit) ligger i tält. Maken och Kristina är uppe i Sorsele med ett lass grejer. Dom återvänder troligen under dagen. Huset ganska fullproppat med diverse prylar från Britts lägenhet. Vet inte vad maken och Kristina planerat med detta men det lär jag väl få reda på när dom återvänder. Än känns det i hjärtat när man ser hennes saker, saknaden gnager än och lär väl göra länge ännu. Så är det ju när någon kär har lämnat en, eller hur ? Men man får vårda minnet.

  Jag borde städa lite idag men det är lite svårt med alla prylar just nu så jag tror det får vänta tills en annan dag. Vattnade blommorna igår när jag kom hem från jobbet och räddade dom från uttorkningsdöden. Helt plötsligt har jag ju en massa blommor att vattna och det har jag liksom inte hunnit lära mig :) Och trotts att jag egentligen inte är speciellt intresserad så erkänner jag att nog är det rätt trevligt med blommor i fönstren igen :) Får skärpa mig och verkligen vårda dessa blommor nu........

Mina växter ute har också börjat komma igång nu. Blommorna är fulla med knoppar. Så det blir nog fint såhär på sensommaren i alla fall. När dom börjar blomma ordenligt ska jag ta och fota, just nu är det mest blad och knoppar :)

 Resan till Bulgarien blir av i alla fall. Nu är min semester beviljad av chefens vikarie. Hade nog bara blivit lite fel med min andra ansökan. Så nu känns livet lite lättare igen och jag ser verkligen fram emot denna resa. Ska bli så härligt att under en vecka enbart existera, slippa alla tänkbara måsten :)


Nu ska jag fortsätta med min dag. Får se vad den kan ge.


Vi ses 


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards