Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Älgens Hus Bjurholm

Av Corina - 18 juli 2011 08:59

         

Börjar med några bilder från museet som finns där. Hornet från Kraddsele är verkligen imponerande, eller hur ? Själva berättandet har vi hört förut så egentligen är det inte så värst intressant längre :) Det man kommer för är ju älgarna och främst kalvarna då som är vansinnigt fina denna tiden.

  Detta är då älgen Isak. Dom är gigantiska när man står så nära. Ute i skogen tänker man inte på hur gigantisk en älg faktiskt är.

                     

  Kan vara lite knepigt att få några bra bilder i sällskap med ivriga Tyskar bland annat. Vart man än riktade kameran var det någon ivägen :) Men några hyfsade bilder blev det i alla fall på skogens kung Isak.

           

Kalvarna är bedårande ! Men i värmen var dom rätt trötta måste jag säga. Efter visningen av älgarna intog vi en liten lunch och efter det bar det iväg hem igen. Trötta men nöjda kom vi hem strax före middagsdags :)

                          För min del är nu semestern slut. Imorgon jobbar jag igen. Man känner en lätt oro över vad man ska möta när man kommer till avdelningen efter att ha varit borta i fem veckor. Jag kan ju faktiskt inte påstå att jag längtar efter mitt arbete......nåja, arbetsglädjen kanske infinner sig väl på plats.

Nu blir det fyra veckors arbete och sedan semester igen för min del, åker då en vecka till Bulgarien. Det ser jag fram emot :)


Vi ses

 
 
Ruth

Ruth

18 juli 2011 11:16

Så många fantiska foton på skogens konung och dom fantastiska hornen. Tänk att få klappa en livs levande älg, måste kännas väldigt speciellt. Söta små kalvar. Dit skulle jag vilja åka, men får nog nöja mig med att titta på dina fina bilder.
Fina foton även på växter i din omgivning.
Niger och tackar för dessa fina foton.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

18 juli 2011 11:50

Fina bilder på skogens konung, det är ett stiligt och fin djur.Alla dina bilder är kanon så roligt att titta på
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 juli 2011 17:14

Fina foton som alltid.
Usch så stora älgarna är.
Hoppas du kommer att få arbetslust men jag förstår dig!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

18 juli 2011 22:15

Så fina bilder du tar!
Låter jobbigt med att semestern redan är slut men du har ju något att se framemot.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards