Corinas Blogg

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Corina - 1 juli 2011 09:27

Jo det blev en ny dag igen.


En dikt som verkligen berör :


Vad är döden ?


Egentligen inget märkvärdigt.Jag har gått in i nästa rum.

Jag är fortfarande jag och du är du.


Vad vi var för varandra tidigare är vi fortfarande för

varandra.


Tala till mig som du alltid gjort. Förändra inte din

röst.


Gör den inte extra högtidlig eller fylld av sorg. Skratta åt

samma saker som vi brukade skratta åt.


Låt mitt namn höra till vardagslivet, som det alltid har

gjort. Uttala det i lätt ton, utan spår av någon skugga.


Livet är likadant som det alltid har varit, och ändå inte....


Dess betydelse har inte förändrats, det fortsätter

oupphörligt. Varför skulle jag vara borta ? Bara för att du

inte kan se mig ?


Jag väntar på dig under en tid, någonstans mycket nära

dig, alldelens runt hörnet.


Var lugn. Allt är i sin ordning.


                                                  
         Henry Scott Holland (1847 - 1918)


Man kan väl säga att gårdagen blev precis så jobbig som jag förutspått. Man var mentalt slutkörd när kvällen kom även om begravningen var stämningsfull. Minnesstunden med lunch efteråt var ljus och glad, precis enligt Britts önskemål. Hade vi gjort exakt som hon velat hade det nog blivit en gigantisk fest med alla tillbehör :) Önskemålet från henne var att själva begravningen skulle vara enkel och att pengarna istället skulle gå till att äta gott och ha en trevlig stund efteråt. Vi gjorde vad vi kunde......nu har vi hennes minne kvar !


Innan var jag ju lite fundersam över hur min son skulle klara detta men det gick bara bra. Det gick även bra för dottern. Så att mitt beslut att låta barnen vara med var helt rätt, även denna gången.


På kvällen åt vi tacos tillsammans hemma hos oss. Och det lustiga var att vi räknade och räknade och kom fram till att vi var nio stycken när vi dukade......

Vi räknade allihopa och kom till samma resultat men när vi satte oss till bords var vi åtta närvarande.......vi hade även omedvetet dukat åt Britt.....så den tomma platsen fick stå kvar medan vi åt, hon var med oss även då är jag övertygad om. Varför hade vi alla annrs räknat till nio när vi var åtta ?


Nu går vi vidare med våra liv och min blogg återgår till det vanliga.....eller inte....finns nog orsak att återkomma till Britt även om hon inte finns kvar med oss kroppsligen.


Ha en fortsatt underbar dag !


Vi ses 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards