Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Corina - 20 juni 2011 08:32

Måndag morgon. Ute regnar det idag. Så typiskt när man har utesaker inplanerat idag :) Jaja, får ta fram regnkläder och stövlar och gilla läget med andra ord.


Min vän Spanaren har ju just fått säga hej då till sin  svansviftande vän och det får mig att hamna bland mina tidigare hundar. Genom åren har det ju passerat några hundar. Långt ifrån alla har fått ett långt och friskt liv. Men alla har lämnat avtryck i mitt liv och minnena är många.

Max, första hunden i mitt liv. En korthårig Tax som bar sten och jagade katter för glada livet :) Men såååå vansinnigt snäll. Han fick tillbringa många timmar liggandes i min dockvagn iförd babykläder :)

Så morfars jakthundar, namnen var detsamma på de flesta,Topsy. Gråhundar som följde morfar i skogen. Gråhundar som jag brukade sova tillsammans med.

Damen, en blandning mellan samojed och goldenretdrever. Hade aldrig ett koppel på henne. Hon älskade vatten !

Bessy, korthårig Tax som vi tog från djurskyddet i Ö-vik. Omkom i en olycka några månader efter att vi fått hem henne.

Dollar, strävhårig Tax. En liten nätt hanhund som var fantastisk ute i skogen. Han var en underbar jaktkompis som fick diskbrock, inget ovanligt bland taxar. Lite lömsk i humöret på grund av värk den sista tiden .

Ida, strävhårig tax som mamma fick ta över. En fantastisk tik, underbar valptik och otroligt duktig spårhund. Min son Viktor älskade denna hund ! Och kärleken var ömsesidig.....saknaden var enorm när Ida gick bort, 13 år gammal.

Sedan Silver, min Akitahanne som var helt underbar ! Väntade tålmodigt medan man gräddade pannkakor, något han älskade ! Åt man Pizza skulle han ha kanterna, väntade tålmodigt på dessa pizzakanter ! En gudagod hund som avskydde andra hanhundar :) Älskade Viktor från första stunden.

Ja så var det då Wanilla som fått sina egna sidor på hemsidan. Tösen blev endast tre år gammal men hann sätta spår i mitt hjärta och fick upp ögonen för rasen Bernersennen :)

Nu väntar vi på valp igen, efter Wanillas dotter Debbie. Och jag hoppas verkligen att det blir så för det är tomt här hemma utan hund ! Jag har ju vuxit upp med hund och har svårt att vara utan.......man är väl lite skadad eller ?

Men blir man sviken av en mänsklig vän finns alltid hunden där. Hunden älskar en vilkorslöst !


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards