Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Corina - 13 juni 2011 07:35

på min semester har startat. Som vanligt uppe innan tuppen hunnit reagera :)

Ingen sol idag och värmen försvann som en avlöning. Men jag klagar inte. Den där vansinniga värmen är inget jag älskar. Visst är det härligt när det är soligt och varmt men det ska vara lagomt :) 


Sista tre dagarna för barnen är det i skolan. På onsdag är det avslutning.


Har inget speciellt planerat just idag. Blir väl lite av varje under dagen skulle jag tro. Lite tvätt har jag kvar att ta hand om. Vattna blommor står också på schemat. Måste ju ta hand om de blommor jag nu har satt om. Och imorgon hämtar jag fler blommor som jag fått efter vännen som nyss gått bort.......hon hade verkligen gröna fingrar ! I mitt köksfönster står redan tre pelargonior som kommer från henne och som börjat blomma, så vackra !


”En tidig morgon i

Mumindalen vaknade

Snusmumriken i sitt
tält och

Kände att det var
höst och

Uppbrott i luften.
Ett uppbrott

Kommer som ett språng
! Med

Ens är allting
förändrat och

Den som ska resa är
rädd om

Varenda minut, han
drar upp

Tältpinnarna och
släcker

Glöden snabbt, innan
han blir

Hindrad och utfrågad,
han

Springer medan han
kränger

Ryggsäcken på sig och
är

Äntligen på väg,
plötsligt lugn

Som ett vandrande
träd med

Varje blad i
fullständig vila.

Tältplatsen är en tom

Rektangel av vitnat
gräs. Och

Senare på morgonen
vaknar

Vännerna och säger :
Han har

Gett sig av, det blir
höst”



Tove Jansson



Vi ses 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards