Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Torsdag - ledig

Av Corina - 26 maj 2011 08:43

Ledig dag nummer två :)


Har uppdaterat mitt galleri för 2011 nu på morgonen med alla bilder från igår. Hann ju inte gå så mycket runt Renforsen som jag ville men det går ju åka dit fler gånger. Är ju inte så värst långt, lite drygt tre mil kanske fyra mil om man räknar ordentligt. Men det är vackert i alla fall och rogivande. Så jag far nog dit fler gånger skulle jag tro och vandrar lite mera då.


Vad blir det idag då ? Jo, maken ska till tandläkaren kl 14.40 Och dottern ska klippa sig kl 15.30 och ta hål i öronen samtidigt. Vi hämtar Alma på skolan när hon slutar kl 14. Vi får lämna maken hos tandläkaren och åka vidare. Sedan får vi se hur det blir. Jag hoppas hinna kika på nya skor till Alma också inför skolavslutningen.


 Sedan satt jag lite och funderade. Livet kan man väl likna vid en stig ? Man startar på ett ställe och så småningom tar ju stigen slut eller hur ? Det är ju vad man gör utav vandringen på stigen som formar ens liv. Under vandringen måste man hålla ögonen öppna och se alla möjligheter som dyker upp. Problem behöver man inte söka, dessa kommer också under vandringen men dessa problem skapar ju nya möjligheter, eller hur ? När man kommer till ett problem måste man söka möjligheterna istället för att lösa problemet, har jag fel ?


Att söka möjligheterna är så mycket bättre än att hela tiden fokusera på problemet......om man hela tiden enbart har problemet framför sig i fokus missar man ofta alla goda möjligheter som livet ändå ger en, tror jag i alla fall. Vad tror ni ?


Ingenting är omöjligt....det omöjliga tar bara lite längre tid !


Vi ses 


 
 
Spanaren

Spanaren

26 maj 2011 15:35

Älskar din text + din bild ... tack :-)
Jag med har varit hos tandläkaren idag och det kostar så det smakar ;.)
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

26 maj 2011 22:16

Du har så rätt Corina!
Man får försöka se problemen och svårigheterna på livets stig som en möjlighet att göra någonting positivt av.
Hoppas allt klaffade idag!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ruth

Ruth

27 maj 2011 08:50

Livet är som en krökt skogsstig, man vet inte vad som väntar bakom nästa krök, men allt löser sig, det gäller att ha ett positivt tänkande.
Ha en fin dag vännen, här regnar det som vanligt, det räcker nu.
Kramelikram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

27 maj 2011 16:26

Vilken vacker bild på stigen.
Så klokt du skriver, jag håller med helt och fullt.
Kramar till dig och ha det gott!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards