Corinas Blogg

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Corina - 14 maj 2011 15:26

         

  Som rubriken säger, beror kanske på hur man tolkar detta. Den övre bilden,larven.....på den har jag konverterat bakgrunden till svartvitt. Sedan har jag ökat mättnaden på själva larven.

På tulpanen har jag gjort bakgrunden suddigare och ökat mättnaden på själva tulpanen. Detta för att framhäva tulpanen mera, den sticker ut mera ur bilden.

Och ja, jag skulle kalla bilderna manipulerade + redigerade :)  På bilden på larven syns det ju tydligt att man gjort något med bilden eftersom bakgrunden är svartvit och larven i färg, eller hur ?

Det må vara hur det vill med manipulerad vs redigerad :) Pysslar mest med detta för att jag tycker det är roligt :) Och har jag gjort så här stora ingrepp i bilderna upplyser jag naturligtvis om detta när jag lägger ut dom.


 Samma tulpan och samma åtgärd men på ett annat sätt har jag jobbat med denna bilden :) Resultatet blir snarlikt men kanske lite bättre ? 


Vi ses

Av Corina - 14 maj 2011 11:48

Gabriel


Månen och det lyckliga

hemmets ärkeängel som om-

sluter dig med sina silvervingar.

Hans silverstrålar skänker frid

åt dig och dina nära och kära.


 

Av Corina - 14 maj 2011 10:38

  Detta hänge gjorde jag nu på förmiddagen. Kanske inte mitt bästa med tanke på stansningen (ett tag sedan jag stansade nu). Men jag är ganska nöjd med det i alla fall. Texten lyder "Ljus, värme, kärlek".

Av Corina - 14 maj 2011 06:24

hade jag tänkt mig idag. Men inte blev det så inte. Vaknade före sexsnåret som vanligt numera. Och som vanligt har jag varit vaken flera gånger under natten också. Numera har jag alltid bruten sömn, har blivit rätt van vid det. Sammanlagt kanske jag sover fem - sex timmar per natt. Varför ? Jag vet inte faktiskt. Det bara är så. Visst, värken spökar men inte alla gånger och det gör ont i höften när jag vänder mig men det har väl egentligen inte stört förrut på detta sätt. Jag har alltid somnat om lätt förrut. Nu kan jag ligga vaken en stund innan jag somnar om. Numera ger jag oftast upp och stiger upp och sitter och filosoferar en stund. Sedan kan jag somna om igen. Men det kan bli lite jobbigt när man ska arbeta hela dagar. Får kanske tänka om med mitt jobb och börja jobba kortare dagar igen för att orka, hinna återhämta mig som det heter.

Jaja kommer tid kommer råd.


Idag är det då lördag. Var och köpte nya fotbollsskor till Alma igår. Köpte också nya fotbollsstrumpor, 2 par för 99 kr hade dom på stadium, billigt. Skorna är oranga med blå mönster, mycket läckra ! En sväng in på H&M hann Alma och hennes kompis medan jag var på apoteket. Nagellack blev det på H&M. När Alma bara ska visa något då vet man att man är såld :)

Till middag blev det Pyttipanna, färdig från affären denna gången. Lite fusk men det får man väl ibland ?

Glömde köpa kortisonsalva när jag var på apoteket. Måste komma ihåg det på måndag. Behöver den för mina underben. Eksemen kliar emellanåt och då river jag sönder eksemen under natten utan att vara medveten om det. Just nu är mina underben inget man visar upp i kortbyxor precis :)


 

Ett av mina gamla alster :)


  Mina evigt återkommande änglar. Har gjort många tavlor med Paint Shop Pro genom åren med änglar. Just denna tavla är en favorit :)


Vi ses

  


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards