Corinas Blogg

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Corina - 2 maj 2011 12:48

http://corinasgalleri2011.corina.se/#171



http://corinasgalleri2011.corina.se/#172


Trotts att jag jobbat har jag fotat lite under helgen. Hade ju några timmars ledigt på lördag. Dessa timmar tillbringade jag tillsammans med min kamera inom Umedalens område. Konsten är ganska rolig att kika på plus att dessa gamla hus är vackra i mina ögon. Jag kommer ju ihåg när dessa hus användes till sjukhus. Startade ju min karriär i vården på Umedalens Sjukhus, vilket kan beskrivas som både bra och dålig. Trotts mycket negativt fick man trotts allt en bra skolning på arbetsplatsen och de allra flesta i ledande ställning gick att lita på och fungerade som chefer !  Andan var fantastisk och saker och ting fungerade ! Idag fungerar en liten del men mycket haltar måste jag säga........ och framförallt kände man att man litade på personalens erfarenheter och lyssnade till våra åsikter.......nu är det lite si och så på den fronten måste jag säga.


Skulle tro att det under våren kommer att placeras ut nya konstverk i parken. Vissa har nämligen tagits bort den senaste tiden. Hoppas få tid till ny vandring längre fram. Jag hann inte med allt denna gången.


Vi ses


Av Corina - 2 maj 2011 09:40

Ja så var det då måndag igen och ny vecka. Ännu en arbetshelg avverkad. Och som vanligt har det gått bara bra......

Arbetsdag idag igen men kort kväll, 16 - 21 står det på schemat. Sedan har jag tre hela kursdagar framför mig. Kan bli jobbigt, är tungt att sitta stilla hela dagar för en som är van att vara i rörelse när man jobbar.Men kursen blir nog intressant skulle jag tro.....efter den ska jag då vara arbetsmiljötomte är det meningen :)

En utbildning till arbetsplatsombud väntar också men jag vet inte än när det blir.


Jag ska också iväg till Sundsvall över helgen, då är det politiken som kallar. Men jag har den senaste tiden börjat tvivla när det kommer till det politiska. Får se vad denna helgen kan ge, om jag blir övertygad om att jag valt rätt eller inte :) Fortsätter fram tills dess att starkt tvivla på mitt val........


Nu ska jag kika på lite foton som jag tagit under helgens gång.


Vi ses

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards