Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Söndag

Av Corina - 27 februari 2011 14:43

Så var det söndag igen. Snart slut på den lediga helgen med andra ord. Och inte har jag väl varit värdens aktivaste person denna helgen.

På fredag blev det att umgås lite med favoritgrannen Maria och hennes familj. Några glas vin och allmänt struntprat :) Mycket trevligt.

Lördag gick åt till att handla. Mat behövdes verkligen och dottern skulle ha nya vinterskor då de gamla gått sönder. Tog sin tid då hon är den där kräsna typen och meningarna gick isär om vad som var vinterskor. Kan tilläggas att som vanligt vann dottern.......

Lördag kvällen försvann tillsammans med melodifestivalen. Jag somnade faktiskt ifrån alltihopa på soffan :) Sover nämligen aningens illa numera då jag har en höft som värker ständigt numera. Nätterna blir kortare och kortare.......måste beställa en läkartid och få höften kollad. Noterar detta och hoppas hinna med detta efter sportlovet.

Denna dagen har också fått gå i vilans tecken om man bortser från att tvätta och färga håret. Jo betalat räkningarna har jag också gjort.

Har också beställt lite nytt material för mina smycken. En ny stans för att få till å, ä och ö bland annat. Får se om det fungerar också. Kan ju bli användbart att kunna använda även å, ä och ö när jag stansar.


Nu blir det att planera middagen. Turligt nog gjorde jag ganska mycket kyckling igår så det räcker även till dagens middag, bara att värma med andra ord. Praktiskt eller hur ?


På grund av den där irriterande höften har jag legat lågt med träning i helgen. Nya tag till veckan med styrketräningen, den fungerar fint trotts taskigt höft. Det är lite sämre att gå kan jag lugnt påstå. Konstigt nog fungerar crosstrainern bra trotts höftproblem, blir kanske mindre stötigt eller ?


Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

27 februari 2011 19:12

Bra att du ska beställa en läkartid för din onda höft *tumme upp*. Ja det små trollen kan verkligen linda sina föräldrar runt sitt finger *ler*. Fortsätt nu med att vila och ha en bra kväll/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

27 februari 2011 22:03

Gokväll, Corina!!! Du skall inte ha dåligt samvete för att du tagit det lite lugnt i helgen!!!Det behöver säkert din kropp efter en lång och tuff aebetsvecka..och träning!!!
Jobbigt dedär med höften!!! Säkert viktigt att ta kontakt med läkare!!! Få en ev diagnos...eller en chiropraktiker...kanske...
När det gäller barnens skor, kanske bäst att dom får bestämma själv, så används dom också..såna som dom vill ha!!!
Önskar dej Corina en NY bra arbetsvecka!!! Kramiz!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

28 februari 2011 09:38

Kan väl vara skönt att ta det lugnt ibland.
Hoppas att det fixar till sig med höften.
Ha det gott så länge
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
mariafoto

mariafoto

28 februari 2011 10:31

Tack för sällskapet på fredagkvällen! Hoppas att höften blir bättre! Kramar

http://mariaselberg.se

 
kurrelina

kurrelina

28 februari 2011 19:34

Du är verkligen duktig du, alltid har du något att göra och du, beträffande din höft så vill jag, som har en bytt och en som ska bytas vill jag rekommendera dig att träna musklerna i höften så mycket du kan, det lindrar smärtan faktiskt sen har jag börjat äta Vita pro, trodde inte på det men jag har mycket mindre ont i höften numer så min ev. operation kommer att dröja så länge jag kan. Träna på du tjejen för musklerna runt höften är viktiga..
kramis och hoppas hårfärgen blev bra

http://kurrelina.bloggagartis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards